سکونت ۳۵ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت فرسوده

مسول باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ درصد محدوده شهری این استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که ۳۵ درصد جمعیت شهری در آن ساکن هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ برزو بردی نشین ،مسول باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ درصد محدوده شهری این استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که ۳۵ درصد جمعیت شهری در آن ساکن هستند.

برزو بردی نشین روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار لرستان اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۱۳۱ هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده) با ۱۸۱ هزار نفر ساکن در لرستان وجود دارد.

وی افزود: در اجرای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهر‌های خرم آباد، بروجرد و دورود مطالعات مصوب داشتند و امسال نیز شهر‌های الیگودرز و کوهدشت به آن‌ها اصافه شد.

وی اظهارداشت:پیرو برنامه دولت برای بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله، امسال در لرستان ۱۸ محله در دستور کار قرار دارد که سند بازآفرینی آن تدوین شده است.

بردی نشین افزود: بازآفرینی در ۳ محور اقتصادی اجتماعی و کالبدی اجرا می‌شود و دفاتر تسهیل گری در برخی محلات راه اندازی شده است.
معاون راه و شهرسازی لرستان گفت: بافت فرهنگی تاریخی خرم آباد ۷۲ هکتار و بروجرد ۲۷۱ هکتار است که تاکنون طرح بازآفرینی شهری با ۵۶ میلیارد ریال در این شهر‌ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بافت‌های ناکارامد میانی در ۹ شهر استان وجود دارد گفت: تاکنون سه زمین برای اجرا طرح‌های بازآفرینی شناسایی شده که دارای مشکلاتی هستند.

انتهای پیام/ب 

۳۵ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت فرسوده ساکن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار