فرماندار پاوه گفت: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از مردم به فرمانداری و دفاتر پیشخوان دولت و صنعت ، معدن و تجارت هستیم که معترضند که چرا کارت مرزشنینی آنها در سامانه فعال نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه پرویز ایده پور فرماندار پاوه گفت : سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام به صدور کارت مبادلات مرزی برای سرپرستان خانوارهای مرزنشین کرده که برابر آخرین آمار اعلام شده در شهرستان پاوه برای 23 هزار و 218 سرپرست خانوار کارت مبادلات مرزی صادر شده است.

وی گفت : براساس این آمار و با احتساب میانگین جمعیت برای هر خانوار چهار نفر، آمار جمعیتی پاوه بیش از 100 هزار نفر خواهد بود در حالی که آمار واقعی جمعیت این شهرستان 60 هزار و 250 است و با احتساب این آمار می توان گفت که فقط 15 تا 16 هزار خانوار مشمول کارت مبادلات مرزی هستند.

ایده پور افزود : براساس آئین نامه مبادلات مرزی مصوب هیات دولت، شهرهای مرکز شهرستان مشمول کارت مبادلات مرزی نمی شوند و با عنایت به این آئین نامه حدود 28 هزار نفر جمعیت شهر پاوه از آمار کل شهرستان کسر و خارج می شود و فقط هشت هزار و 162 خانوار یعنی حدود 32 هزار نفر مرزنشین مشمول مزایای تخفیف گمرکی از مبادلات مرزی در مرز شوشمی خواهند بود.

وی افزود: به طور طبیعی عواملی همچون زاد و ولد، مرگ و میر ، ازدواج و مهاجرت می تواند تنها مولفه های حداقلی تأثیرگذار در افزایش و یا کاهش جمعیت مشمول مبادلات مرزی با تأیید شورا ، دهیار ، خانه بهداشت و بخشدار هستند.

فرماندار پاوه افزود: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از مردم به فرمانداری و دفاتر پیشخوان دولت و صنعت ، معدن و تجارت هستیم که معترضند که چرا کارت مرزشنینی آنها در سامانه فعال نیست و در پاسخ توسط کارکنان این ادارات به نوعی جواب های مبهم داده می شود، مبنی بر اینکه ما برای بیش از 23 هزار خانوار کارت مرزنشینی صادر کرده ایم اما فرمانداری باعث شده تا کارت ها فعال نشوند.

انتهای پیام/د

آمار واقعی جمعیت شهرستان پاوه 60 هزار و 250 است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.