فعالیت ۵۰ مرکز دولتی و ۸۵۵ آموزشگاه خصوصی آموزش‌های مهارتی در فارس/ میانگین اشتغال مهارت‌آموزان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: میانگین اشتغال مهارت‌آموزان پس از فراگرفتن کامل مهارت بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت کوشکی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه میزان اشتغال مهارت‌آموزان در رشته‌های مختلف متفاوت است، گفت: میانگین اشتغال این افراد پس از فراگرفتن کامل مهارت بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های هدف در مهارت آموزی، افراد جویای شغل محسوب نمی‌شوند، افزود: فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی در گروه‌های دانش‌آموزی، سربازان شاغل در نیرو‌های مسلح، دانشجویان و زندانیان را هم دنبال کرده است که هیچ یک از این گروه‌ها افراد جویای کار محسوب نمی‌شوند.

کوشکی با بیان اینکه پایش روند اشتغال افراد آموزش دیده در مراکز دولتی انجام می‌شود، ادامه داد: ارائه‌ی آمار اشتغال افرادی که در آموزشگاه‌های خصوصی مهارتی را فراگرفته‌اند نیازمند جمع‌آوری اطلاعات است.

کوشکی بیشترین تقاضا‌ها برای آموزش در بخش دولتی را مربوط به برق و الکترونیک، ام‌دی‌اف و هوشمندسازی ساختمان در بین مردان دانست و گفت: بیشترین تقاضا در گروه بانوان مربوط به رشته‌های تعمیر لوازم پزشکی، سنگ‌های تزئینی و گوهرتراشیو کامپیوتر بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: در سه‌ماه نخست امسال در بخش خصوصی بالغ بر یک میلیون و ۹۹۵ هزار نفر ساعت و در بخش دولتی ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۴ نفر ساعت آموزش به مهارت‌آموزان ارائه شده است.

کوشکی گفت: تعداد ۵۰ آموزشگاه دولتی و ۸۵۵ آموزشگاه آزاد در استان فارس مهارت‌هایی را در ۳۴ رشته و در قالب ۲۱۴۴ دوره‌ی آموزشی ارائه می‌کنند.

وی تعداد مربیان فنی و حرفه‌ای شاغل در فارس را ۱۳۸۵ نفر اعلام و بیان کرد: این افراد در ۱۸۰ حرفه‌ی آموزشی به فعالیت مشغول هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه امسال ۱۱۹ درصد از تعهدات آموزشی در بخش دولتی محقق شده است، یکی از سیاست‌ها را حرفه آموزی در محیط کار اعلام و بیان کرد که تاکنون ۷۸۰ نفر به ۱۸۰ واحد صنفی معرفی شده‌اند.

کوشکی با اشاره به آغاز هفته‌ی ملی مهارت، تصریح کرد: برگزاری جشن خانواده فنی و حرفه‌ای، تجلیل از حامیان مهارتی، همایش مهارت آموختگان سرباز وظیفه، برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های مهارت و کارآفرینی در باغ جنت، برگزاری مسابقه‌ی استارتاپ و افتتاح آموزشگاه طلا و جواهرسازی توسط بخش خصوصی، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامی‌داشت این هفته در فارس است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: بالغ بر ۱۱۹ طرح برای شرکت در مسابقه استارتاپ به دبیرخانه ارسال شده بود که در مرحله‌ی اول ۹۹ طرح و در مرحله‌ی نهایی ۴۰ طرح پذیرفته شد و این ۴۰ طرح در هفته‌ی ملی مهارت داوری می‌شود.

گفتنی است یکم تا ششم مردادماه به‌عنوان هفته‌ی ملی مهارت نام‌گزاری شده است.
انتهای پیام/ر

تحقق ۱۱۹ درصد از تعهدات آموزشی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار