رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

پرورش اسب می تواند هسته رشد فعالیت های گردشگری منطقه شود

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: پتانسیل بسیار خوبی در بخش راه اندازی خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد دارد و می توانیم دراستان ثروت آفرینی کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه بهرام بادکو رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های استان در ایجاد کسب و کارهای نوپا و در جهت کاهش مشکل بیکاری استان استفاده کنیم گفت : جهاددانشگاهی استان از نشست های صاحب نظران در مباحث توسعه ای و کارهای نواورانه حمایت می کند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه پتانسیل بسیار خوبی در بخش راه اندازی خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد دارد، افزود: با حمایت همه صنایع بالا دستی و پایین دستی این خوشه می توانیم دراستان ثروت آفرینی کنیم .

معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه تشکیل خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد یکی از ضرورت ها و مزیت های منطقه ای در استان است ، گفت:در اسناد و برنامه های توسعه استان کرمانشاه یکی از دو قابلیت مهم استان در زیر بخش دام و طیور پرورش و نگهداری اسب اصیل کرد است .

وی ادامه داد: یکی از فرصت های مهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان پرورش و اصلاح اسب اصیل کرمانشاه است.

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه اسب نژاد کرددر غرب ایران علیرغم تاریخ چند هزار ساله در گمنامی است و به دنیا معرفی نشده است ، گفت: اسب به عنوان یک صنعت درآمد زا و اشتغالزا می تواند در استان مطرح باشد .

وی تصریح کرد: پرورش اسب می تواند بعنوان یک صنعت استراتژیک و تخصصی منطقه ای بهنوان هسته رشد فعالیت های گردشگری در منطقه نمود یابد .

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مراکز رشد از طرح های فناورانه در مراکز رشد تکنولوژیکی و از کسب و کارهای نوآورانه مبتنی بر مزیت های استان حمایت می کند، گفت:بر همین اساس از کسب و کارهای نو آورانه حمایت می کنیم .

خان احمدی صنایع بالا دستی و پایین دستی مرتبط با این حوزه را قابل توجه دانست و گفت:تشکیل خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد در استان می تواند فرصت هایی نظیر راه اندازی رشته های مرنبط با حوزه اسب در مراکز آموزش عالی ، راه اندازی باشگاه سوارکاری ، توسعه خدمات دامپزشکی و کلینیک درمانی اسب، راه اندازی مرکز نعل بندی ، راه اندازی مراکز سراجی ، تولید تجهیزات و لوازم مورد نیازجانبی ، توریست گردشگری و دهها مورد دیگر برای استان ایجاد کند .

وی درپایان خاطر نشان کرد:آمادگی داریم دبیرخانه متمرکز خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد استان در پارک علم و فناوری کرمانشاه تشکیل شود .

انتهای پیام/ز

 

تشکیل دبیرخانه متمرکز خوشه کسب و کارهای نوآورانه اسب اصیل کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.