عربی: برای تشکیل یک تیم تالوی قدرتمند باید صبر کرد

مربی تیم ملی تالو جوانان کشورمان گفت: برای تشکیل یک تیم تالوی قدرتمند جهت برای در بازی‌های آسیایی باید صبر کرد.

عربی: برای تشکیل یک تیم تالوی قدرتمند باید صبر کردبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته تیم ملی تالو و ساندا جوانان کشورمان در مسابقات جهانی برزیل به عنوان قهرمانی جهان رسید.

فرشاد عربی مربی تیم ملی تالو جوانان در بخش پسران درباره این پیروزی گفت: در بخش تالو پسران با ۶ ووشوکار در رقابت‌ها حضور داشتیم که سه نفر از آن‌ها تجربه حضور در بازی‌های آسیایی و جهانی و سه نفر دیگر هیچ تجربه‌ای نداشتند. پسران تالو کار در نهایت با یک مدال طلا، ۴ نقره و سه برنز به کار خود پایان دادند. مدال طلای پسران بسیار با ارزش بود چرا که در فرم دائو و گوئن کسب شد. این اولین باری است که توانستیم در این فرم‌ها در بخش جوانان به مدال برسیم. این دو فرم در بازی‌های آسیایی نیز اجرا خواهد شد. در فرم دست در دو بخش نوجوانان و جوانان موفق به کسب مدال شدیم. به دلیل حضور بالای شرکت کنندگان دست یابی به مدال فرم دست دشوار است. سال‌ها از کسب مدال دراین بخش محروم بودیم که خوش بختانه امسال به آن دست پیدا کردیم. این مدال نیز بسیار ارزشمند است.

عربی افزود: در رده سنی نونهالان برای اولین بار بود که ورزشکاران در مسابقات جهانی حضور داشتند که البته عملکرد قابل قبولی داشتند و یک عنوان چهارمی و پنجمی به دست آمد.

او درباره چگونگی سطح مسابقات ادامه داد: سطح مسابقات جهانی هر سال بهتر از سال گذشته می‌شود. شاهد پیشرفت چشم گیر برخی کشور‌ها به نسبت دوره قبل بودیم. برای مثال هنگ کنگ بعد از چین در تالو یکه تازی می‌کند. آمریکا نیز با کسب مدال‌های فروان در بخش تالو فوق العاده عمل کرد.

ملی پوش سابق ووشو درباره فرآیند چگونگی انتخاب جوانان برای حضور در تیم ملی اشاره و اظهار کرد: ووشوکاران در مسابقات قهرمانی کشور مسابقه دادند. نفرات اول و دوم در فرم‌های مختلف به اردوی تیم ملی دعوت شدند و در مسابقات انتخابی ابتدای اردو شرکت کردند و در نهایت کمیته انتخابی افراد مورد نظر را انتخاب کرده است. ۱۵ نفر وارد اردو شدند که بعد ازبار‌ها برگزاری مسابقات انتخابی نهایتا ۷ نفر به عنوان نفرات اصلی برگزیده شدند. این روند هرساله ادامه دارد.

مربی تیم ملی تالو جوانان با ارائه راهکاری برای بالا بردن سطح عملکرد تالوکاران خاطرنشان کرد: بهتر است جدای از اردو‌های سه ماهه تالو پیش ازمسابقات، ووشوکاران درماه، روز‌های بیشتری را در اردو سپری کنند. قرار است این اتفاق از آذر ماه کلید بخورد.

عربی درباره لیگ تالو تصریح کرد: درلیگ هم به دلیل کنار رفتن قدیمی‌ها رقابت اصلی میان جوانان است. درلیگ جوانان نیز ورزشکاران کم سن و سال تربا یکدیگر رقابت دارند.

مربی تیم ملی تالو جوانان در واکنش به این سوال که چرا تیم ملی تالو بزرگسالان در بخش مردان در بازی‌های آسیایی حضور ندارند گفت: در اولین دور برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هیچ یک از ورزشکاران نتوانستند به حد نصاب مورد نظر ما برسند و همه خط خوردند. نگاه ما حمایت از جوانان است. جوانانی که امروز در برزیل مدال گرفتند در سال‌های آینده به ترکیب تیم ملی بزرگسالان اضافه خواهند شد.

عربی در واکنش به این سوال که آیا امکان نداشت جوانان به جای بزرگسالان به جاکارتا اعزام شوند بیان کرد: ما به این جوانان در مسابقات جهانی برزیل فرصت دادیم. ضمن این که دیگر برای ثبت نام ورزشکاران دیر شده است. تیم تالو بزرگسالان دچار دگرگونی شده است. من یکی از اعضا این تیم بودم که از دنیای ورزش خداحافظی کردم. پیغمبری نیز از ووشو کناره گیری کرد. رضا خلف زاده زانویش را جراحی کرد. تقریبا امکان حضور تمام کسانی که می‌توانستند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، وجود نداشت. اگر جوانان در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کردند مطمئنا نتیجه خوبی کسب نمی‌شد. معتقدم باید صبر کرد و تیم بزرگسالان تالو پسران را برای چهار سال دیگر آماده کرد.


بیشتر بخوانید: علی نژاد: فدراسیون ووشو به طلایی‌های جاکارتا ۵ هزار دلار پرداخت می‌کند


انتهای پیام/

اظهارات عربی درباره تالو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار