توسعه زیرساخت‌های جزیره نگین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توسعه زیرساخت‌های جزیره نگین، تحولی عظیم در روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ایجاد می‌شود.

توسعه زیرساخت‌های جزیره نگینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد راستاد دوشنبه‌شب در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های بندری بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری در بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و مجتمع بندری نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر تعیین شده است.

وی با اشاره به طراحی و اجرای ترمینال چند منظوره، اسکله کانتینری، پایانه اختصاصی صادرات و واحد‌های پشتیبانی در مجتمع نگین، اضافه کرد: تا یک ماه آینده ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر با تکمیل طرح لایروبی افتتاح می‌شود.

رفع محدودیت‌های پسکرانه بندر بوشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی و اجرای فاز نخست طرح دسترسی کانال بندر بوشهر خاطرنشان کرد: افق خوبی برای بندر بوشهر ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح‌های بندری، محدودیت‌های پسکرانه بندر بوشهر کاهش می‌یابد افزود: اجرای این طرح‌ها زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بندری بوشهر را فراهم می‌سازد.

اجرای طرح هوشمندسازی

راستاد با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی در جزیره نگین بوشهر به عنوان الگوی بندری کشور اضافه کرد: این طرح همزمان با ساخت مجتمع بندری نگین بوشهر طراحی شده است و برنامه‌های مهمی در دستور کار است.

وی ادامه داد: اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر دارای ۳۰۰ متر طول است که تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود و ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا در اسکله کانتینری را فراهم می‌سازد.

توسعه دسترسی جاده‌ای

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به ایجاد شرایط پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۲۰ هزار تن در این اسکله خاطرنشان کرد: طرح‌های مهمی برای تامین زیرساخت‌های و واحد‌های پشتیبانی در مجتمع بندری نگین بوشهر تدوین و اجرایی می‌شود.

راستاد از تخصیص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه دسترسی جاده‌ای به مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها تحولی عظیم در روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.