اعتصاب‌های مکرر کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه صدای اروپایی‌ها را درآورد

شماری از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از فرانسه به دلیل اعتصاب‌های مکرر کارکنان برج‌های مراقبت این کشور شکایت کردند.

اعتصاب‌های مکرر کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه صدای اروپایی‌ها را درآوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت های هواپیمایی اینترنشنال ایرلاینز گروپ، ایزی جت انگلیس، رایان ایر ایرلند و ویز ایر مجارستان اعلام کردند در مورد تبعات اعتصاب کنترل‌کنندگان برج مراقبت فرانسه، از پاریس نزد اتحادیه اروپا شکایت کرده‌اند.

این شرکت ها با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند اعتصاب مکرر کارکنان برج مراقبت در فرانسه اصل آزادی حرکت در داخل اتحادیه اروپا را محدود کرده است. این شرکت ها به حق اعتصاب اعتراضی ندارند اما معتقدند فرانسه که به هیچ پروازی اجازه عبور از این کشور را در زمان اعتصاب نمی دهد به قوانین اروپایی احترام نمی گذارد.

این شرکت ها اعلام کردند اعتصاب کارکنان برج مراقبت از ابتدای سال جاری در مقایسه با سال 2017 چهار برابر بیشتر بود. وزارت حمل و نقل فرانسه در واکنش به این اقدام اعلام کرد حق اعتصاب یک حق قانونی است که زیر سوال نخواهد رفت.

طبق شکایت شرکت‌های هواپیمایی اروپایی که نزد یورو کنترل، سازمان تامین امنیت حمل و نقل هوایی اروپا، مطرح شد تا ماه ژوئن شانزده هزار پرواز در نتیجه اعتصاب کارکنان برج‌های مراقبت فرانسه مختل شد که بر سفر دو میلیون مسافر تاثیرگذار بود. این شرکت ها با اشاره به گزارش سنای فرانسه تاکید کردند اعتصاب کارکنان برج های مراقبت فرانسه عامل یک سوم تاخیرهای مربوط به پروازهای اروپایی است.

در سال 1997 هم اسپانیا از فرانسه که چندین سال مانع از صادرات میوه و سبزیجات این کشور در اتحادیه اروپا شده بود شکایت کرد و در نهایت اروپا حق را به اسپانیا داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار