۷۷۲ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در استان همدان

مدیر ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت :بیش از ۷۷۲ میلیارد تومان به باغات استان خسارت وارد شده است.

۷۷۲ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظفری،مدیر ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : استان همدان امسال در کشور در سرمازدگی، سیل، آبگرفتگی، رعد و برق و طوفان جایگاه چهارم را دارد و به ۳۶۳ هزار هکتار زراعت و باغات استان بیش از ۷۷۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به شهرهای شمالی استان بوده است اظهار داشت: امسال بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی و بیش از ۲۳ هزار هکتار از باغات استان دچار خسارت شدند که بانکها دریافت اصل و بدهی و جریمه کشاورزان بدهکار را تا دو سال به عقب می اندازند.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه در سال زراعی جاری به بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی اسداباد خسارت وارد شد خاطرنشان کرد : مجموع این خسارت ها ۸۰ میلیارد تومان برآورد شد.

 حمیدوند اضافه کرد : امسال به ده هزار و ۴۹۰ هکتار اراضی باغی و زراعی از۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد.

وی ترویج بیمه کشاورزی در ابعاد مختلف و توجه صندوق بیمه کشاورزان را راهی کم هزینه و مناسب برای کشاورزان دانست و بیان کرد: هم اکنون ۳۵ درصد اراضی زراعی و دو درصد باغات بیمه شده اند که بیشترین خسارت امسال در باغات بوده است.

فرماندار اسدآباد ادامه داد : پارسال بیش از ۲۲ میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی به بخش زراعت و باغات اسدآباد خسارت وارد شد که تاکنون هفت میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ش

خسارت سرمازدگی به باغات استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.