خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

آتش‌سوزی یونان مرگبارترین آتش‌سوزی قرن اروپا

آتش‌سوزی در اراضی جنگلی یونان به مرگبارترین آتش‌سوزی قرن در اروپا تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آتش‌سوزی گسترده در اراضی جنگلی اطراف آتن که تاکنون دست کم 74 کشته برجای گذاشته است، در کنار آتش سوزی سال 2017 پرتغال و آتش سوزی سال 2007 در همین کشور در میان مرگبارترین آتش سوزی های قرن در اروپا جای می گیرد.

در قرن گذشته یکی از آتش سوزی های بسیار مرگبار اروپا در سال 1949 در فرانسه رخ داد.


بیشتر بخوانید: اعلام سه روز عزای عمومی در یونان+ تصاویر آتش‌سوزی


در آتش سوزی سال 2017 پرتغال 64 تن کشته و بیش از 250 تن زخمی شدند. این آتش سوزی از هفدهم ژوئن در مرکز پرتغال آغاز شد و به سوی مناطق دیگر گسترش یافت. اکثر قربانیان این آتش سوزی در حالی که در میان آتش گرفتار شده بودند در خودروهای خود جان باختند. پنج روز آتش 46 هزار هکتار اراضی جنگلی را نابود کرد. پرتغال در سال 2003 نیز در پی گرمای شدید هوا با آتش سوزی گسترده ای رو به رو شده بود که بیست کشته برجای گذاشت و حدود 425 هزار هکتار از اراضی جنگلی را نابود کرد.

روسیه هم در سال‌های 2010 و 2015 شاهد دو آتش سوزی گسترده بود. در سال 2015 آتش سوزی گسترده در علفزارهای سیبری سی و چهار کشته بر جای گذاشت و ده هزار کیلومتر مربع از این پوشش گیاهی را نابود کرد. در سال 2010 غرب روسیه با گرمای شدید هوا و خشکسالی مواجه شد که موجب وقوع آتش سوزی و کشته شدن بیست تن شد. یک میلیون هکتار اراضی جنگلی، بوته‌ای، باتلاقی و چندین روستا هم در آتش سوخت.

در آتش سوزی گسترده سال 2007 در یونان، 250 هزار هکتار جنگل در جنوب این کشور و همچنین در شمال آتن از بین رفت. هفتاد و هفت تن نیز در این آتش سوزی جان باختند. در سال 2012، 5 تن به اتهام نقش داشتن در آغاز آتش سوزی به ده سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

انتهای پیام/

آتش‌سوزی گسترده در اراضی جنگلی یونان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار