مضرات ساخت دیوار مرزی ترامپ برای اکوسیستم

دانشمندان هشدار دادند تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احداث دیوار حائل در مرز این کشور با مکزیک موجب نابودی اکوسیستم و گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، دانشمندان هشدار دادند تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احداث دیوار حائل در مرز این کشور با مکزیک علاوه بر آسیب رساندن به حیات وحش منطقه، موجب نابودی اکوسیستم و گونه های گیاهی آن می شود.

هشدار دانشمندان در خصوص پیامد‌های منفی ساخت دیوار مرزی ترامپ بر اکوسیستم

بر اساس تحقیقات دانشمندان، نواحی مرزی آمریکا و مکزیک، زیستگاه بیش از 1500 گونه گیاهی و جانوری است که متنوع ترین منطقه زیست محیطی را در آمریکای شمالی تشکیل می دهد. به عقیده آنها، قرار دادن یک مانع فیزیکی در این منطقه با از بین بردن مهاجرت و جابجایی گونه های جانوری و گیاهی موجب نابودی این زیستگاه منحصر بفرد و انقراض گونه های موجود در آن می شود.

گرگ خاکستری، پلنگ خالدار آمریکایی و سونوران [گونه‌ای از گوزن که فقط در آمریکای شمالی مشاهده شده است] که نسل آنها در معرض انقراض است، بیش از هر گونه جانوری در معرض خطر قرار دارند.

محققان در این مقاله که در مجله علمی بیوساینس منتشر شده است ضمن ابراز نگرانی درباره پیامدهای منفی احداث دیوار مرزی بر حیات وحش و زیستگاه منطقه ای، خواستار همکاری سایر بخش ها برای ممانعت از اجرای این پروژه شده اند.

پروفسور «پاول ارلیش»، زیست شناس دانشگاه استنفورد که در نگارش این مقاله همکاری داشته، معتقد است احداث هر سازه بزرگ در یک زیستگاه به تخریب آن منطقه منجر می شود. وی گفت: هر زمان که یک سازه بزرگ همچون فرودگاه، اتوبان یا دیوار در منطقه ای احداث می شود، تنوع زیستی آنجا تخریب می شود. ساخت صدها مایل دیوار مرزی و زیر ساخت های نگهدارنده آن جرمی علیه تنوع زیست محیطی است.

پروفسور «ویلیام ریپل»، استاد زیست دانشگاه ایالتی اورگن درباره تبعات منفی ساخت دیوار مرزی بر اکوسیستم منطقه گفت: احداث دیواری به طول 3 هزار و 200 کیلومتر با نابودی گونه های گیاهی و جانوری، این منطقه را به بیابان تبدیل می کند.

نزدیک به 3 هزار دانشمند از کنگره آمریکا درخواست کرده اند تا با توجه به تخریب محیط زیست از اجرای پروژه احداث دیوار مرزی جلوگیری کنند.

دانشمندان در حالی نسبت به اثرات منفی ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک هشدار داده اند که رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید در نخستین اقدام از معاهده آب و هوایی پاریس خارج شد. وی  این معاهده را ترفند چینی ها برای آسیب رساندن به اقتصاد آمریکا توجیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار