گوگل به عمد سرعت یوتیوب را در فایرفاکس کاهش داده است!

مسئولان شرکت موزیلا ادعا می‌کنند که گوگل برای کاهش کاربران فایرفاکس به عمد سرعت سرویس یوتیوب را در این مرورگر کاهش داده است.

موزیلا ادعا می‌کند که گوگل به عمد سرعت یوتیوب را در فایرفاکس کاهش داده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرویس یوتیوب قدرتمندترین بانک ویدئویی جهان است که میلیون‌ها کاربر دارد و بیش از چندین میلیارد ویدئو در آن ذخیره سازه شده است. سرویس یوتیوب به صورت مستقیم توسط شرکت گوگل ساخته شده و اداره می‌شود.

جدای از اینکه کاربران می‌توانند از طریق خود نرم افزار یوتیوب به این سرویس دسترسی پیدا کنند، مرورگرهای مختلف نیز این مهم را فراهم آورده‌اند و یوتیوب روزانه بازدید بسیار زیادی از طریق مرورگرهای مختلف از جمله کروم، فایرفاکس، اپرا و اینترنت اکسپلورر کسب می‌کند.

سال گذشته شرکت گوگل چندین قابلیت جدید به سرویس یوتیوب مروگر فایرفاکس اضافه کرد که افزایش سرعت این سرویس را از طریق مرورگر مذکور ناشی می‌شد، اما حال پس از گذشت یک سال، شرکت موزیلا مدعی شده است که گوگل با ارائه این ویژگی ها باعث شده است تا سرعت حقیقی سرویس یوتیوب در فایرفاکس کاهش یابد.

کاربران گزارش داده‌اند که وجود framework ها در سرویس یوتیوب که صرفا در فایرفاکس فعال است باعث کاهش سرعت چشم گیر آن شده است تا حدی که گفته می‌شود مرورگر کروم که متعلق به خود شرکت گوگل است می‌تواند صفحات را در عرض 1 ثانیه بارگزاری کند، اما این زمان در فایرفاکس تقریبا پنج برابر است.

گفته می‌شود که موزیلا دلیل این اقدام گوگل را به رقابت دو مرورگر کروم و فایرفاکس مرتبط می‌داند و گمان می‌کند که گوگل برای اینکه کاربران مرورگر خود یعنی کروم را افزایش دهد دست به کاهش سرعت سرویس یوتیوب در مرورگر فایرفاکس زده است.


بیشتر بخوانید: موزیلا مرورگر Fenix را برای اندروید توسعه می‌دهد


انتهای پیام/

موزیلا ادعا می‌کند که گوگل به عمد سرعت یوتیوب را در فایرفاکس کاهش داده است

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار