ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

فوق تخصص جراحی های پلاستیکی در زنجان می گوید که ایران جز 10 کشور اول در دنیا در جراحی پلاستیک و زیبایی بینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، روزنامه ها و مجلات را که ورق می زدم تبلیغات جراحان پلاستیکی را دیدم که به هر روش و شکلی که شده می خواهند برای خود حتی با قیمت های بسیار کم مشتری جذب کنند.

برخی هم بدون اعتنا به این که آیا این تبلیغات واقعی است یا خیر با این آگهی ها تماس گرفته و تسلیم تیغ این جراحان می شوند.

من هم فرصت را مناسب دیدم برای گرفتن گزارشی در این خصوص ، به یکی از شماره هایی که روی مجله بود تماس گرفتم ، پس از صحبت های کوتاهی که بین من و منشی رد و بدل شد در قالب کسی که میخواهد عمل جراحی زیبایی انجام دهد وقت ملاقات با دکتر گرفتم .

وارد مطب که شدم شلوغی و همهمه ای که در آنجا بود مرا متعجب کرد گویی سر دکتر واقعا شلوغ است.

برگه ویزیت را از منشی گرفته و کنار یک دختر جوانی که حدودا 23 ساله بود و هنوز چسب دماغش را باز نکرده بود نشستم، مرا که دید باب درد و دلش را باز کرد گویی فقط منتظر بود تا کسی باشد و یک دل سیر با او حرف بزند.

خودش را سارا معرفی و گفت در خانواده ای کاملا مرفه بزرگ شده و قبل از عمل زیبایی ترم 4 رشته مدیریت بود ، او عکس قبل عمل خودش را برایم نشان داد و گفت : مدتی احساس می کردم که زیبا نیستم و باید کاری بکنم تا زیبا به نظر بیاییم و این حس زمانی که وارد دانشگاه شدم در من شدید تر شد تا این که یکی از اقوام به من پیشنهاد داد تا سری به مطب این دکتر بزنم .

در اولین جلساتی که برای ویزیت می آمدم دکتر پیشنهاد داد تا با هزینه ای کم دماغم را عمل کرده و به شکل عروسکی دربیاورم و آن چنان درگیر صحبت های دکتر شده بودم تا بالاخره تصمیم به جراحی گرفتم .

اشک های سارا دیگر ادامه صحبت را برایش سخت تر می کرد او می گوید اولین عمل برایم راضی کننده نبود و همین دلیلی شد تا من برای بار دوم و سوم زیر تیغ جراحی بروم اما هر بار که به امید زیبا شدنم برا باز کردن چسب دماغم مراجعه می کردم با صحنه ای مواجه می شدم که هر لحظه نا امیدم می کرد و اکنون پس از گذشت ماه ها من روحیه خودم را باخته ام به حدی که از دانشگاه انصراف داده ام .

پس از صحبت های سارا تصمیم گرفتم تا برای ادامه گزارشم از مطب خارج شده و با پزشک زنجانی در حوزه عمل های زیبایی  مصاحبه کنم.

متاسفانه جراحی‌های زیبایی آنچنان در سال‌های اخیر دامن ایرانیان را گرفته که دیگر سن و جنس مطرح نیست ، بالای شهر و پایین شهر هم ندارد؛ از دست فروش مترو گرفته تا فردی پشت فرمان یک ماشین مدل بالا در خیابان‌های بالای شهر است .

پیشینه جراحی های پلاستیکی به کجا بر می گردد؟

دکتر نجات حسینی فوق تخصص جراحی های پلاستیکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، گفت: جراحی فوق پلاستیک فقط اعمال جراحی زیبایی را انجام نمی دهد بلکه هدف اصلی از شکل گیری جراحی پلاستیک در دنیا بازسازی نقص های صورت و یا بدن بود.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

وی افزود : در سال های گذشته افرادی که به طور مادرزادی ، یا در اثر تصادفات دچار نقص های زیبایی شده بودند مورد عمل های جراحی زیبایی قرار می گرفتند که این روند در طول زمان تغییر کرده و نه تنها این افراد بلکه افرادی که دارای نقص های کوچک و یا هیچگونه نقصی ندارند نیز کاندید این گونه عمل ها می شوند.

چرا به یک باره الگوی جراحی پلاستیک و دانشی که برای درمان آسیب ها و دردها پایه ریزی شده بود به یک باره به جراحی زیبایی بدل شد ؟

این دکتر فوق تخصص با اشاره به این که در کشور ما گرایش به انجام عمل های زیبایی بیشتر از سایر کشورها است گفت : یکی از علت های مهمی که باعث می شود تا افراد به خصوص جوانان قبول کنند تا زیر تبغ جراحی بروند رفاه نسبی است که در جامعه برخوردارند.

وی یکی دیگر از علت های گرایش به این گونه عمل ها را حمایت خانواده ها از فرزندانشان اعلام کرد و اظهار کرد : خانواده ها با تقبل هزینه های جراحی زیبایی فرزندان خود را به این سمت سوق می دهند.

این پزشک فوق متخصص در ادامه چشم و هم چشمی ، تبلیغات ماهواره ها ، فضاهای مجازی را ازعلل عمده گرایش افراد به خصوص خانم ها به عمل زیبایی می داند.

جراحی پلاستیک در دنیا

آمار دولتی چین می‌گوید : در شرایطی که در بیشتر کشورهای دنیا نامزدهای جایزه دختر شایسته نباید عمل جراحی پلاستیک کرده باشند، در چین مسابقه‌ای برای دخترانی که این کار را کرده اند برگزار می‌شود.

در برزیل نیز 13 درصد عمل‌های جراحی پلاستیک روی نوجوانان زیر 18 سال انجام می‌شود.

رتبه اول ایرانیان در جراحی زیبایی بینی

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک در چهار سال گذشته در سراسر جهان حدود 40 هزار و 277 پزشک جراح بیش از 11 میلیون عمل زیبایی انجام داده اند.

دکتر حسینی با اشاره به این که ایران جز کشورهای اول جراحی پلاستیک و زیبایی است ، رتبه کشومان در این حوزه را جز 10 کشور اول در دنیا اعلام کرد.

این پزشک ادامه داد : در استان زنجان به دلیل مسائل فرهنگی تعداد عمل های جراحی زیبایی کمتر است.

وی با اشاره به این که در استان های بزرگ کشور 80 درصد جراحی ها به زیبایی اختصاص یافته است افزود: در استان تهران در 10 بیمارستان دانشگاهی و یا دولتی عمل های بازسازی را انجام می شود ولی در 100 بیمارستان و کلینیک عمل های زیبایی انجام می گیرد.

به کدام پزشک برای عمل زیبایی مراجعه کنیم؟

آوازه برخی جراحان پلاستیک در ایران چنان پیچیده که حتی افراد از کشورهای دیگر نیز برای زیبا شدن جراحان ایرانی را انتخاب می کنند.

فوق تخصص جراحی های پلاستیکی در ادامه مصاحبه به بیمارانی که از کانادا،عراق و آذربایجان برای عمل زیبایی به ایران می آیند گفت : اکثر جراحان فوق تخصص پلاستیک در انتخاب بیمار سختگیر هستند.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

وی با بیان این که انتخاب صحیح بیمار باعث می شود تا جراح نیز بتواند کار خود را با خیال راحت تری انجام دهد گفت : 50 درصد عمل هایی که خود من انجام می دهم به زیبایی اختصاص دارد و 50 درصد مابقی نیز مربوط به عمل های غیر زیبایی است.

این جراح پلاستیک در پاسخ به سوال من که افراد برای جراحی به کدام پزشک مراجعه کنند گفت : جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی و متخصصان گوش ، حلق و بینی که مجوز عمل زیبایی دارند بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

حسینی افزود : در حال حاضر برخی از افراد مجوز عمل جراحی را ندارند ولی به دلایل مختلف در مطب یا کلینیک هایی که امکانات پزشکی محدودی دارند با هزینه بسیار پایین اقدام به این کار می کنند .

وی افزود : وقتی بیمار خود را به تیغ جراحانی که از تخصص لازم در این حوزه برخوردار نیستند بسپارند پس باید منتظر عواقب بعدی آن عمل نیز باشند که به مراتب بیشتر از زیبایی خواهد بود که خواستار آن هستند.

پزشک فوق تخصص جراحی های پلاستیکی با بیان این که ایران از نظر خدمات پزشکی جزو 10 کشور برتر است می افزاید : وجود جراحان متبحر ایرانی باعث شده تا مرگ و میر ناشی از عمل های زیبایی در کشور کاهش یابد.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

 

تب زیبا شدن دامنگیر آقایان هم شده

برخی افراد بخش قابل توجهی از درآمدشان را برای جراحی های پلاستیک اختصاص می دهند تا زیباتر بشوند و در این میان آقایان هم از غافله عقب نماندند .

به گفته پزشکان و متخصصان امر آقایان اگر با نقص متوسط به عمل زیبایی روی بیاورند باید از نظر تفکر زیبایی بررسی شوند و در همان ابتدا نباید اقدام به عمل آنها کرد.

دکتر طلایی متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت : مردانی که برای زیبایی مراجعه می کنند ما با وسواس بیشتری آنها را انتخاب می کنیم و سوالات کلیدی از مراجعه کنندگان می پرسیم تا بتوانیم گزینه خوبی برای عمل پیدا کنیم.

جعفری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، گفت : اشکالی که در سیستم بدن انسان ها است باعث می شود تا افراد به خصوص آقایانی که جویای نام هستند و می خواهند موقعیت اجتماعی خوبی به دست بیاورند نقص های کوچک را مغز بزرگ نشان می دهد.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

او می‌افزاید: از دید دختران و زنانی که عمل جراحی زیبایی می‌کنند، این کار می‌تواند فرصت‌های آن‌ها را برای ازدواج بهتر کند و به آن‌ها اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد.

دکتر حسینی هم با تاکید بر این که بیماران باید متخصصان فوق تخصص زیبایی را انتخاب کنند می گوید نسل جوان جامعه به خاطر نبود فعالیت اقتصادی و برای کسب جایگاه اجتماعی مناسب حاضر می شوند تا هزینه های گزاف عمل های زیبایی را پرداخت کنند و دل به دریا زده تا زیبا شوند.

عوارض به جا مانده از زیبایی های پلاستیکی چیست؟

جراحی هایی که انجام می گیرد بی شک بدون عوارض هم نمی تواند باشد، عوارضی که گاهی اوقات مشکلات غیر قابل جبرانی برای فرد به بار می اورد .

پزشکان و جراحان باید قبل از عمل بیمار را از عوارض آن آگاه کنند .

تغییر ناگهانی چهره،زین اسبی شدن دماغ و مشکلات تنفسی از عوارض جراحی بینی است.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

دکتر چراغی روانشناس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت : بیمارانی که از عمل خود راضی نیستند بعد از مدتی دچار مشکلات روحی می شوند و در برخی موارد دیده شده که کار خود را نیز از دست می دهند.

ایرانی ها رکورد دار جراحی پلاستیک بینی در جهان

وی ادامه داد : پشت پرده این جراحی های غیرضروری چیزی جز مدگرایی، و افول ارزش های رفتاری و معنوی پنهان نشده است ، گویا تنها زمانی که فرد چهره ای زیبا و بینی عمل کرده ای داشته باشد، مورد پذیرش اجتماعی قرار خواهد گرفت و در غیر این صورت، از طرف گروه دوستان و همسالان، جامعه و خانواده مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

فرهنگ سازی مناسب در این حوزه به ویژه برای اقشار جوان جویای نام شاید بتواند از آمار نگران کننده این گونه جراحی ها و به مراتب عوارض آنها در کشور کم کند.


انتهای پیام /ک

گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.