نجات هزار و ۶۱۷ غریق از مرگ حتمی ۶۴ روز گذشته در دریای مازندران

ناجیان غریق ۶۴ روز گذشته هزار و ۶۱۷ غریق که گرفتار امواج سهمگین دریای مازندران شده بودند را نجات دادند.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در مازندران آغاز شد، گفت:ناجیان غریق تاکنون هزار و ۶۱۷ نفر را از خطر مرگ نجات دادند.

وی با بیان اینکه از این تعداد غریق نجات یافته هزار و ۲۲۸ نفر مرد و ۳۸۹ غریق زن بودند، افزود: ۱۲ نفر در این مدت در دریای بابلسر، نور، محمودآباد (سرخرود)، فریدونکنار و نوشهر غرق شدندکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۲ نفر جان باختند حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کریمیان با بیان اینکه تصادم دریایی شامل برخورد قایق موتوری و جت اسکی به افراد شناگر است، گفت: هشت تصادم دریایی از اول خرداد امسال تاکنون در دریای بابلسر، چالوس و محمودآباد منجر به مرگ ۴ نفر شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: هم اکنون ۹۳۰ ناجی غریق، ۱۰۰ جت اسکی و قایق و ۴۰۰ ناجی غریق در محدوده طرح سالم سازی دریا برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش دمای هوا، غریق در استان افزایش یافته است، گفت: ۱۵ بازرس از اول خرداد امسال تاکنوندر طرح‌های دریا و مناطق خارج طرح مازندران مستقر هستند و روزانه تخلفات را به این هیات گزارش می‌دهند.

کریمیان به مسافران و گردشگران توصیه کرد از شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا خودداری کنند و خانواده‌ها در هنگام غرق یکی از بستگان خود در دریا اقدام به نجات گروهی نکنند و از قایقرانان، جت رانان وعوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند.

وی گفت: خانواده‌های که گرفتار مواج خروشان دریای خزر شدند و ناجیان غریق حضور نداشتند از لوازم‌های امدادی مثل تیوپ، طناب، جلیقه و حلقه نجات استفاده کنند.

انتهای پیام/آ


روی خوش نشان دریا به هزار و ۶۱۷ غریق

برچسب ها: اورژانس ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.