انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمارهای مطرح شده درخصوص تعداد مدیران بازنشسته دولت واقعیت ندارد

معاون رئیس جمهور گفت: حدود 1000 پست سازمانی وجود دارد که 110 نفر از بازنشستگان در این پست‌ها مشغول به فعالیت هستند.

سیاست رئیس جمهور استفاده از ظرفیت جوانان در کابینه دولت استجمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: رئیس جمهور  در هیئت دولت تاکید کرده است که دولت به این مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان یک فرصت نگاه می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نزدیک به 1000 پست سازمانی وجود دارد و 110 نفر از بازنشستگان در پست‌های سازمانی مشغول به فعالیت هستند, افزود: آمارهای مطرح شده در خصوص تعداد مدیران بازنشسته دولت واقعیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت از نیروهای توانمند و مسئولین برای سمت‌های اجرایی استفاده کرده است, گفت: سیاست رئیس جمهور بهره بردن از ظرفیت و پتانسیل نیروهای جوان و بانوان شاغل در دولت است.

گفتنی است؛  نمایندگان هفته گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رساندند و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس پیشتر اعلام کرده بود: طبق آمار غیررسمی حدود 17 استاندار، نزدیک به 80 معاون استاندار و 1200 مدیربازنشسته در پست های مدیریتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان سنجش و مشاور رییس سازمان سنجش جناب دکتر توکلی بازنشسته هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
مشاوران وزیر هم بازنشسته هستند
آخرین اخبار