مشاور رئیس جمهور خبر داد:

افزایش ۵ برابری میزان صادرات از مناطق آزاد کشور

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: میزان صادرات از مناطق آزاد کشور نسبت به ۴ سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

افزایش ۵ برابری میزان صادرات از مناطق آزاد کشوربانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت: میزان صادرات سال ۹۲ از مناطق آزاد کشور ۱۹۰ میلیون دلار بود، که در سال ۹۶ به ۱ هزار ۵۰ میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می‌شود در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.
 
بانک با بیان اینکه افزایش صادرات در چهارچوب اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف مناطق آزاد کشور است تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف برنامه‌های جامعی تدوین شده و به زودی اجرا خواهد شد.
 
وی از ایجاد بورس بین الملل، ایجاد صندوق ضمانت حمایت ار تولید داخلی، ایجاد پنجره واحد خدماتی و ایجاد سامانه حمایت از فضای کسب و کار به عنوان برنامه‌های در دست اجرا نام برد.
 
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد خبر داد و گفت: در ۵ سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری صورت گرفته است.
 
 بانک همچنین از فعالیت ۱ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد کشور خبرداد و افزود: ۲۸۰ هزار نفر در این مناطق مشغول بکار هستند.
 

امضای تفاهم نامه همکاری ۱۶۰ طرح زیرساختی در منطقه آزاد ماکو

 
تفاهم نامه همکاری ۱۶۰ طرح زیرساختی امروز در همایش ملی رونمایی از فرصت‌های سرمایه گزاری امضاء و آماده آغاز عملیات اجرایی شد.
 
رئیس سازمان منطقه آزاد ماکو که این تفاهم نامه‌های همکاری را با سرمایه گزاران داخلی و خارجی امضاء کرد گفت: حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها که با مشارکت سرمایه گزاران ایرانی وچینی اجرا خواهد شد ۷ هزار میلیارد تومان است.
 
سلیمانی از آزاد راه تبریز بازرگان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، راه آهن هادی شهر -چشمه ثریا با سرمایه گذاری ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط چینی‌ها و ساخت دهکده لجستیک به عنوان مهمترین طرح‌های تفاهم شده نام برد و افزود:بزودی این طرح‌ها آغاز خواهند شد و تحولی در حمل ونقل و ترانزیت ایجاد خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد:طرح‌های دیگر در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن، ترانزیت، لجستیک، دامپروری و خدمات زیربنایی اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 
برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.