آمریکا؛ خطرناک‌ترین کشور توسعه یافته جهان برای مادران باردار

آمریکا علی رغم ادعای برتری در علم گویی در زمینه تربیت پزشکان موفق نبوده و بالاترین نرخ مرگ و میر مادران باردار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمار‌ها نشان می‌دهند هرسال حدود ۵۰ هزار زن در آمریکا طی زایمان یا پس از آن دچار انواع بیماری‌های خطرناک و مزمن می‌شوند که نیاز به درمان‌های طولانی مدت دارد، همچنین حدود ۷۰۰ زن هرساله بر اثر عارضه‌های مختلف حین بارداری یا پس از آن جان خود را از دست می‌دهند.


این آمار وحشتناک با وجود توسعه یافتگی آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله علوم فضایی و علمی بسیار تعجب برانگیز و جای تامل دارد.

پژوهشی در این زمینه نشان داده است، در بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا، کادرپزشکی و پرستاران قادر به نظارت بر فشار خون بیمار و جلوگیری از خونریزی حین زایمان نیستند در نتیجه  مادران بر اثر کم خونی شدید در زمان زایمان جان خود را از دست می‌دهند.

تعداد زنان آمریکایی که جان خود را در زمان بارداری از دست داده اند از سال ۱۹۹۹ تا کنون در این کشور رشد تصاعدی پیدا کرده درحالی که درکشورهایی چون انگلستان، فرانسه، ژاپن و آلمان میزان مرگ و میر بانوان کاهش یافته است.

آمریکا؛ خطرناک‌ترین کشور توسعه یافته جهان برای مادران باردار

کارشناسان آموزش نامناسب کارکنان بخش پزشکی و پرستاران را عامل این جراحت، بیماری‌ها و مرگ و میر مادران آمریکایی می‌دانند و اعلام کرده اند تا زمانی که سیستم آموزشی پیشرفت نکند این مشکل پابرجاست.

دادگاه و بیمارستان‌های آمریکا مملو از صد‌ها هزار صفحه پرونده قصور پزشکی و اعتراض‌هایی است که زنان پس از زایمان نسبت به کادر پزشکی داشته اند یا خانواده‌های زنان متوفی از بیمارستان شکایت کرده اند.


ازجمله شایع‌ترین مشکل ها، خونریزی بیش ازحد و بالا رفتن شدیدفشارخون در زمان زایمان است که با آموزش صحیح پزشکان و کادر درمانی به راحتی قابل کنترل و درمان است.

در سراسر جهان، حدود ۵ زن هر ساعت  بر اثر پره اکلامپسی یا فشارخون بالا طی بارداری یا بلافاصله پس از زایمان جان خود را از دست می‌دهند.

حدود سه درصد از زنان آمریکایی در طول دوران بارداری دچار مشکل پره اکلامپسی (فشارخون بارداری) می‌شوند، رسیدگی نکردن به این وضعیت پزشکی به ویژه پس از زایمان مادران می‌تواند سبب بالا رفتن شدید فشارخون، بروز سکته مغزی و مرگ آن‌ها شود.


خونریزی شدید در زمان زایمان به ویژه زایمان طبیعی می‌تواند سبب مرگ مادر شود، در این زمان انجام درمان‌های اورژانسی یا حتی انجام جراحی هیسترکتومی می‌تواند سبب نجات جان مادر و جلوگیری از بروز لخته خونی یا مرگ به دلیل کاهش میزان دریافت اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های بدن و مغز شود.


آمار‌ها نشان می‌دهند در بسیاری از کشور‌های جهان نرخ مرگ و میر مادران در زمان بارداری یا زایمان به میزان مطلوبی کاهش یافته، اما درآمریکا این نرخ به عدد نگران کننده‌ای رسیده است.
منبع: Dailymail

انتهای پیام/

آمار تکان دهنده  مرگ و میر مادران حین  زایمان در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار