نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس؛

لزوم ملاحظات زیست محیطی در برداشت سولفات سدیم از کویر میقان

کریمی برلزوم ملاحظات زیست محیطی در برداشت سولفات سدیم از کویر میقان تاکید کرد.

لزوم ملاحظات زیست محیطی در برداشت سولفات سدیم از کویر میقانکریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درحاشیه بازدید از تالاب میقان و شرکت املاح معدنی تالاب میقان اراک در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: باید ملاحظات زیست محیطی در برداشت سولفات سدیم از کویر میقان مد نظر گرفته شود و  مهم‌ترین دغدغه ما تداوم تولید و اقتصاد این شرکت با حفظ ملاحضات زیست محیطی در این منطقه و کمک به حیات طبیعی این تالاب است.

کریمی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ هزار تن سولفات سدیم از تالاب میقان استحصال می‌شود و در صورتی که با بررسی ملاحظات زیست محیطی، نبود مشکل در این زمینه محرز شود، طرح توسعه این مجموعه که اشتغال زیادی به همراه خواهد داشت باید توسط محیط زیست اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین موضوعی که اهمیت دارد حفظ موارد زیست محیطی این تالاب است اضافه کرد: با توجه به اینکه تالاب میقان برای طبیعت منطقه و اقلیم شهر اراک حیاتی و مهم است.

حفظ و احیای  تالاب میقان وظیفه همگانی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلام تالاب میقان را یک گنجینه ارزشمند طبیعی و حفظ و احیای آن را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: حفظ و احیای تالاب میقان وظیفه مسئولان و مردم است و همگی باید برای حفظ و احیا آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت املاح معدنی برداشت سولفات سدیم را از تالاب میقان انجام می‌دهد، اضافه کرد: نیاز کشور به سولفات سدیم بالا است که به همین منظور برای جلوگیری از واردات باید طرح توسعه فعالیت این شرکت ایجاد شود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.