با حکم قضایی؛

صدور حکم تخریب برای سازه های غیرمجاز در بستر رودخانه کارون

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از صدور حکم تخریب برای سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی شبه معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به صدور حکم تخریب برای 12 سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون بیان دشت: این سازه ها شامل؛ منازل مسکونی، سرویس های بهداشتی، وسایل بازی، سینمای سه بعدی و رستوران است که به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه احداث شده اند.

وی اذعان کرد: 2 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز شامل؛ سرویس های بهداشتی پارک قوری و رستوران شناور در منطقه کیانپارس نیز در ابتدای امسال تخریب شدند.

شبه با اشاره به اینکه حکم تخریب از سوی دادستان اهواز صادر شده است، اظهار داشت: به درخواست وی تخریب مابقی سازه ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان درخصوص مجتمع های گردشگری احداث شده در بستر رودخانه کارون در اهواز بیان کرد: این مجتمع ها بدون مجوز از سازمان آب و برق ساخته شده اند که شکایتی در این زمینه به مقامات قضایی ارائه شده اما این شکایت مسکوت مانده است.

این مقام مسئول از اقدامات مخرب برخی دستگاه ها در حریم و بستر کارون انتقاد کرد و افزود: برای ساخت پل کابلی و تعریض پل سوم خاکریزی هایی در رودخانه انجام شده بود که بعد از اتمام طرح ها شهرداری اقدام به برداشت آن نکرد و در این زمینه نیز طرح شکایت شده است.

مصطفی شبه با بیان اینکه سازمان آب و برق با طرح ساخت پل روی رودخانه موافقت کرده گفت: اما ابلاغیه کارگروه گردشگری منابع آب درباره ساخت برج در رودخانه کارون هنوز به سازمان آب و برق اعلام نشده است و از نظر آن ها در این باره اطلاعی نداریم.

انتهای پیام/گ

سازه های غیرمجاز تخریب می شوند

برچسب ها: داستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
واه فقط به خاطر عدم اجازه از سازمان آب وبرق که نمیشه جایی رو تخریب کرد .مگه خوزستان بجز این اماکن کنار رودخانه جای تفریحی هم داره برا مردم .بهتره با همفکری هم نسبت به زیبا ساز کنار رودخانه اقدام کنید نه اینکه در تقابل با ان باشید .اگر هم بودجه نباشه لطفا بدید بخش خصوصی تا ساماندهی کنه .حیف نیست حاشیه رودخانه ها زشت و بلااستفاده بمونه