شبکه دامپزشکی شهرستان قاین با فروشنده گان دوره گرد طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماریهای مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم ، شبکه دامپزشکی با دست فروشان طیور بومی و انواع ماکیان  با هماهنگی دادستان شهرستان برخورد قضایی می کند.

وی  افزود: در این خصوص و با همکاری شهرداری نیز طیور بومی و پرندگان که در روز بازار ها عرضه می شد جمع آوری و تنها افرادی امکان فروش و عرضه پرنده را دارند که مجوز از دامپزشکی اخذ کرده باشند.

محمودی زاوه اظهار کرد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند ، لذا  نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری های مشترک ، باعث بروز خسارات جبران ناپذیری در صنعت طیور می شود. 

رئیس شبکه دامپزشکی قاین افزود: از بین بیماری های قابل انتقال بین انسان و پرندگان ، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در صورت بروز، علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان، می تواند موجب ایجاد بیماری در انسان، بویژه کودکان و زنان شود . 

وی ضمن توصیه به عدم خرید طیور از دست فروشان و تشکر از همشهریان در رابطه با مساعدت در زمینه نظارت بهداشتی از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره گرد با شماره تلفن های32523450-32523451 واحد نظارت شبکه دامپزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.