سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا از ۸ مرداد در اراک

سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا با حضور اهالی استان‌های کشور از ۸ مرداد در اراک برگزار می‌شود.

سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا از فردا در اراکفائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از برگزاری سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا با حضور استان‌های کشور در اراک خبرداد.

فائض پور افزود: ۳۰۰ نفر از ۲۲ استان کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت وغذا‌های سنتی روستاها، موسیقی‌های اصیل محلی، لباس‌های بومی محلی، جاذبه‌های گردشگری و گویش‌های محلی در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره از ۸ تا ۱۲ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اراک برگزارمی شود و شرکت کنندگان همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ محصولات خود را در ۲۴۰ غرفه این نمایشگاه ارائه خواهند داد.

سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا با ۲۴۰ غرفه در اراک

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی ادامه داد: در ۲۴۰ غرفه این نمایشگاه علاوه بر استان‌های دیگر ۸ شرکت دانش بنیان که محصولات تولیدی آن‌ها مرتبط با روستا‌ها است و ۱۰۰ روستای شاخص استان محصولات سنتی و فرهنگی خود را ارئه خواهند کرد.

وی محور‌های جشنواره را معرفی محصولات و تولیدات روستایی و چهره‌های موفق کارآفرینی در حوزه اقتصادی و معرفی بازی‌های بومی محلی، تعدادی از روستا‌های هدف گردشگری و صنایع دستی شاخص روستا‌ها و لباس‌های بومی محلی و موسیقی‌های اصیل محلی در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.