دوردنیا با نوآوران؛

از روشی عجیب برای دفع امواج مضر تا ربات‌هایی که سخت‌ترین بیماری‌ها را تشخیص می‌دهند

محققان موفق به ساخت ربات‌هایی شده‌اند که می‌تواند بیماری‌های جدید را تشخیص دهد و دارو‌هایی جدید بسازد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت می‌شود؛ این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازد.

 زیباترین تصاویر از کمیاب‌ترین موجودات را ببنید

محققان پهبا‌د زیر‌آبی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند تا عمق ۱۰۰ متری آب فرو رود و تصاویری هیجان انگیز برای شما بگیرد، این پهباد تصاویری را ضبط می‌کند که شاید هیچ غواصی نتواند آن‌ها را ببیند این دوربین هوشمند به ۶۴ گیگ حافظه مجهز است و عکس را از طریق بلوتوث به رایانه و تلفن همراه شما ارسال می‌کند.

 دیوار‌های خانه خود را به گیاهان سبز مجهز کنید

مطالعات جدید نشان می‌دهد که در آینده می‌توان دیوار‌های خانه را به گیاهان مجهز کرد یعنی دیوار‌های خانه را از گیاهانی پوشاند که می‌توانند هرگونه آلودگی را به خود جذب کنند؛ این گیاهان به عنوان سیستم‌های طبیعی امواج مضر را دریافت می‌کنند و انسان را از هرگونه آلودگی  یا ذرات معلق احتمالی آگاه می‌سازند.

از درختانی که دیوار خانه شما را می‌سازند تا رباتی که داروهایی جدید برای شما می‌سازد

رباتی که داروی جدید برای شما می‌سازد

محققان رباتی داروساز را ابداع کرده‌اند که به کمک هوش مصنوعی دارو‌های جدیدی را طراحی می‌کند؛ این ربات‌ها به فرمول‌های شیمیایی سرعت می‌بخشند و به کمک آن‌ها می‌توان دارو‌های جدیدی را شناسایی کرد.

از درختانی که دیوار خانه شما را می‌سازند تا رباتی که داروهایی جدید برای شما می‌سازد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار