کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و بوته‌زار‌های ایالت کالیفرنیا در آمریکا برای چندمین روز متوالی ادامه دارد.

کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آ اف پ، حدود 12،000 آتش نشان برای مهار آتش سوزی در کالیفرنیا تلاش می کنند. در این آتش سوزی تاکنون شش نفر جان خود را از دست داده‌اند. اما مقامات هشدار دادند وزش باد و آب و هوای خشک باعث گسترش آتش می شود.

اداره آب و هوای ملی آمریکا اوایل یکشنبه اعلام کرد: شرایط بسیار گرم و خشک در طول ساعات روز در سواحل غرب ادامه خواهد داشت. شرایط در اطراف منطقه کار والدفایر Carr wildfireدر نزدیکی ردینگRedding در کالیفرنیا به گسترش سریع آتش کمک می کند.

آتش نشانان در شستا کانتی Shasta Countyدر شمال کالیفرنیا، جایی که آتش سوزی روز 23 ژوئیه آغاز شد، در توییتر هشدار دادند "باد و شرایط گرم و خشک سبب گسترش و افزایش آتش سوزی در شب گذشته شد."

دو آتش نشان بر اثر آتش سوزی کشته شدند و سه نفر از جمله یک زن 70 ساله و دو نوه بزرگ او که یکی چهار و دیگری پنج سال داشتند زمانی که شعله های آتش خانه آنها را در منطقه ردینگ به سرعت در برگرفت،کشته شدند. تاکنون پانصد و هفده واحد مسکونی نابود شده است و یکصد و سی و پنج واحد دیگر هم آسیب دیده اند. سی و هشت نفر در منطقه شاستا کانتی تخلیه شده اند. جری براون فرماندار کالیفرنیا در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

انتهای پیام/

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کالیفرنیا

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار