پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های دوقلوی چین به فضا

بنابر اعلام خبرگزاری شین‌هوا، چین با قرار دادن ماهواره دوقلوی خود بر روی یک موشک Long March-۳B موفق به پرتاب آن به فضا شد.

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های دوقلوی چین به فضابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام رسانه‌های چینی، این کشور روز گذشته یک ماهواره دوقلو را با نصب بر روی یک موشک Long March-3B به فضا پرتاب کرد.

خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد این ماهواره بر روی موشک Long March-3B قرار گرفت و از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ چین به فضا ارسال شد. این ماهواره‌های دوقلو سی و سومین و سی و چهارمین ماهواره‌های «سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو» چین هستند. سامانه ناوبری بیدو پروژه‌ای است که چین برای توسعه سامانه ناوبری مستقل خود راه‌اندازی کرده است.

اولین مرحله از سامانه ناوبری بیدو در سال 2012  از سرویس خارج شد. مرحله دوم سامانه ناوبری بیدو در سال 2011 شروع به کار کرد. چین در سال 2015 کار بر روی سومین نسل از این سامانه را آغاز کرد. سامانه بیدو-3 یک سامانه ناوبری شامل 35 ماهواره است و قرار است تا سال  2020 خدمات جهانی خود را ارائه دهد.

پیش از این و در سال میلادی جاری، سازمان ملی فضایی چین از پرتاب موفقیت‌آمیز یک ماهواره ارتباطاتی به مدار ماه خبر داد. همچنین براساس اعلام سازمان ملی فضایی چین این ماهواره بر روی موشک نوع Long March-4C قرار گرفت و از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شد.

 این موشک دو میکروماهواره را با خود به فضا حمل می‌کند. این ماهواره‌ها به منظور انجام تحقیقات رادیو نجومی به فضا پرتاب شدند.

انتهای پیام/  

چین ماهواره دوقلو به فضا پرتاب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار