جلسه شورای ورزش همگانی استان قم عنوان کرد؛

اهدای تندیس سفیر ورزش به استاندار قم

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان تندیس سفیر ورزش را به استاندار قم اهدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛نخستین جلسه شورای ورزش همگانی استان قم روز گذشته به ریاست سیدمهدی صادقی استاندار قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: خوشخبتانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به ورزش همگانی در استان شده است و شاهد پیشرفت و توسعه خوبی در این زمینه بودیم، همچنین بودجه نسبتا خوبی نیر به این مسئله اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به ضرورت حمایت از باشگاه‌های خصوصی اضافه کرد: در حال حاضر برخی باشگاه‌های خصوصی استان در اماکن غیر تجاری مشغول فعالیت هستند و درخواست ما از شهرداری معافیت این باشگا‌ه‌ها از پرداخت عوارض تغییر کاربری است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد بهره‌مندی و استفاده دستگاه‌ها از ظرفیت ورزش همگانی بودیم گفت: ورزش همگانی از جمله ظرفیت‌هایی عظیمی است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند با استفاده از اعتبارات خود در راستای توسعه و گسترش آن گام بردارند.

پیشرفت‌های ورزش همگانی در استان کافی نیست

وی با بیان اینکه ورزش تاثیرات روحی و جسمی زیادی دارد افزود: سند راهبردی که تهیه شده است می‌تواند به عنوان یک معیار برای توسعه و ارتقا سلامت و انجام طرح ۱۸‌گانه اداره‌کل ورزش و جوانان مفید باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتباراتی که شهرداری در بخش فرهنگی و ورزشی در اختیار دارد می‌تواند در توسعه و ترویج ورزش همگانی نقش بیشتری داشته باشد و امیدواریم با نگاه خوبی که در این زمینه وجود دارد شاهد پیشرفت ورزش استان به ویژه ورزش بانوان باشیم.

استاندار قم با بیان اینکه هر قدر برای ورزش تلاش شود بازهم کافی نیست عنوان کرد: ورزش همگانی استان قم تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما این پیشرفت‌ها کافی نیست و امیدواریم که توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی استان شود تا شاهد توسعه و ترویج این ورزش تاثیرگذار باشیم

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز می‌توانند در زمینه ترویج و توسعه ورزش همگانی موثر باشند و باید در این زمینه ورود کنند و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

مکان های ورزشی شهرداری در اختیار بانوان قرار گیرد

عابدی با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش بانوان بیان کرد: مکان‌های سرپوشیده تخصصی برای ورزش بانوان در شهر قم بسیار کم و محدود است و بهتر است شهرداری قم بخشی از سالن‌های سرپوشیده در حال احداث را به ورزش بانوان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که ترغیب و تشویقی صورت گیرد تا باشگاه‌های خصوصی بدون مانع و دغدغه‌ تغییر کاربری انجام دهند و امیدواریم که شهرداری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری با اختصاص یک درصد از اعتبارات خود به ورزش استان می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج ورزش همگانی بردارد.

در ادامه معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم یادآورشد: در حال حاضر استان قم در لیگ‌برتر تنها یک تیم در فوتبال و فوتسال دارد که این تیم به صورت کاملا بومی بسته شده است و این یک اتفاق کم‌نظیر در کشور است.

وی ابراز کرد: یکی از راه‌های توسعه ورزش همگانی در استان، افزایش تعداد پایگا‌ه‌های ورزش صبحگاهی است که بانوان و آقایان می‌توانند از این پایگاه‌ها استفاده کنند.

روح‌الله رمضانی ادامه داد: یکی از مشکلات و موانع ورزش استان قم، عدم وجود حامیان مالی قوی است و این درحالی است که در تمام استان‌ها، حامیان مالی تیم‌ها را مدیریت می‌کنند.

شرکت بیش از 6 هزار نفر در مسابقات محلات و مساجد

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات محلات و مساجد در استان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر در مسابقات محلات و مساجد شرکت‌ کردند و این ظرفیت بی‌نظیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رمضانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برنامه‌های مشترکی با حوزه‌های علمیه برگزار شده است عنوان کرد: بدون تردید تمام راه‌های موجود برای ترویج ورزش همگانی در حوزه علمیه بررسی می‌شود تا در این زمینه نیز شاهد پیشرفت و توسعه باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه دوچرخه سواری در رفت و آمد کارکنان دولت تصریح کرد: برگزاری مسابقات کارکنان دولت از جمله‌ برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با حمایت‌ دستگاه‌ها شاهد برگزاری مسابقات خوبی باشیم.

معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت حمایت از ورزش بانوان بیان کرد: شهرداری وعده افزایش بوستان ویژه بانوان را داده بود اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و امیدواریم به زودی شاهد اقداماتی در این زمینه باشیم.

در ادامه امیر مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی برنامه‌محور است تصریح کرد: «ورزش همگانی، مدیریت همگانی» شعار فدراسیون ورزش‌های همگانی است و تمام تلاش ما نیز تحقق کامل این شعار است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه هر اقدامی که در راستای توسعه ورزش همگانی انجام شود موجب افزایش سلامت مردم می‌شود و تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های موظف هستند که ورزش‌های همگانی و صبحگاهی را در میان خودشان ترویج کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو جلد کتاب سند تحول ورزش‌های همگانی که حاصل ۳ سال تلاش عده‌ای از کارشناسان ورزشی است، براساس بیانات و منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است و ما دقیقا براساس همین سند حرکت می‌کنیم.

مجد‌آرا گفت: با همکاری شهرداری، صدا و سیما و دستگاه‌های مختلف می‌توان مردم را به ورزش‌های همگانی ترغیب کرد و این کاری است که در حال حاضر در برخی شهرها مانند تهران و اصفهان در حال انجام است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی در کشور یادآورشد: جایگزین کردن دوچرخه به جای سایر وسائل نقلیه، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، برگزاری مسابقات محلی، برگزاری دوره‌های مختلف، احداث جاده‌‌های سلامتی و ... از جمله اقداماتی است که در ترویج ورزش همگانی موثر است.

در پایان این نشست نیز سید مهدی صادقی استاندار قم با تأکید بر ضرورت حمایت از ورزش همگانی استان عنوان کرد: تنظیم سند تحول ورزش همگانی کاری بسیار ارزشمند است و امیدواریم که ورزش همگانی استان نیز در همین مسیر حرکت کند.

در پایان این جلسه رئیس فدراسیون ورزش های همگانی به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان تندیس سفیر ورزش را به استاندار قم اهدا کرد.

انتهای پیام/ح

ضرورت توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی/ حمایت از ورزش بانوان در دستور کار ادارات استان باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار