هشدار استاندار گیلان به کوتاهی برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات

استاندار گیلان به برخی از بانک‌ها برای کوتاهی در پرداخت تسهیلات اشتغال هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست مشترک کارگروه‌های اشتغال و سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید گیلان گفت: بانک‌های گیلان ملزم به شتاب در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر هستند.

وی به برخی از بانک‌های عامل که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کوتاهی کرده بودند هشدار داد وافزود: این سهم ابلاغی از سوی دولت، جزء حقوق مردم است که باید هرچه سریعتر به آنان پرداخت شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: جذب کمتر از نیم درصد از سهم ابلاغی در برخی بانک‌ها به هیچ وجه قابل دفاع نیست و باید در رفتار، سرعت عمل و همت در پرداخت تسهیلات بانکی بازنگری جدی شود.

مصطفی سالاری با انتقاد از ضعف مدیریت در برخی شهرستان‌های استان در ایجاد اشتغال افزود: به فرمانداران و دستگاه‌هایی که در این خصوص قصور داشتند تذکر کتبی داده می‌شود.

وی سهم ابلاغی استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی را ۳۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۴ بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ابلاغ شده که وضعیت پرداخت راضی کننده نیست.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سهم گیلان از محل تسهیلات اشتغال فراگیر نیز ۵۸۷ میلیارد تومان است خاطر نشان کرد: اهتمام داریم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فقط به ایجاد شغل منتهی شده و از هرگونه انحراف جلوگیری شود.

مصطفی سالاری ضریب ایجاد اشتغال در بخش روستایی را نسبت به پرداخت تسهیلات بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: جذب سهم ۲ برابری باتوجه به ظرفیت‌های موجود یک دستاورد خوب برای استان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

استاندار گیلان به کوتاهی برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.