معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف؛

طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرا می‌شود‌

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل از اجرای طرح «مهر تحصیلی» با بهره‌مندی از یک هزار و ۱۸۵ موقوفه مرتبط با این طرح خبر داد و گفت: این طرح برای ششمین سال متوالی در شهریورماه اجرا می‌شود.

طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرا می‌شود‌به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از فرآیند تولید بسته‌های طرح «مهر تحصیلی» در شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی با اجرای نیت بیش از یک هزار و ۱۸۵ موقوفه مرتبط با کمک به هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تهیه لوازم‌التحریر، خرید کیف و کفش و ... در شهریورماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای ششمین سال پیاپی در سراسر کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: در نخستین سال اجرای این طرح ۱۵ هزار و ۵۶۲ دانش‌آموز از این طرح بهره‌مند شدند و در سال ۹۶ بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز بهره‌مندان این طرح بودند که نشان‌دهنده رشد ۱۵۸ درصدی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف همین حمایت مختصر از دانش‌آموزان نیازمند را باعث ایجاد نشاط و انگیزه در آنان دانست و گفت: باید چنین عرصه‌ای به مردم معرفی شود تا همه مردم در این طرح مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام عادل درباره شناسایی مشمولان طرح مهر تحصیلی افزود: شناسایی دانش‌آموزان نیازمند مطابق نیت واقف و همچنین از طریق آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، معتمدین و خیرین محلی، انجمن‌های خیریه فعال، هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌گیرد که پس از معرفی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستا‌ها اجرای نیت واقف انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موقوفات میرزا احمدخان بدر نصیرالدوله، علی اکبر امیر معتضدی، بانو پروین حنیفه و بانو هاشمیه طباطبایی از تهران، کرکوکی و چقاگلان از کرمانشاه، آل عصفور از بوشهر، شیخان از قم، محصلین بی بضاعت از تبریز، آغداش از ارومیه، پرویز رحیمی خراشاد از بیرجند، فخرالاسلام از مشهد، تهمینه مجیددخت از سنندج و سید ابراهیم گوراب زرمیخ از صومعه سرا از موقوفات شاخص مرتبط با طرح مهر تحصیلی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تاکید کرد: در بسته‌های حمایتی طرح مهر تحصیلی از کالا‌های ایرانی با کیفیت استفاده شده است که مبلغ هر بسته ۵۴ هزار تومان احتساب شده است.

حجت‌الاسلام عادل با تشکر از مجموعه شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف از عزم جدی این سازمان برای به‌روز رسانی تجهیزات این شرکت توسط سازمان اوقاف خبر داد و یادآور شد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۴۰ هزار نفر در زمره بهره‌مندان طرح مهر تحصیلی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۰۰:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام.
چطوری میشه از این کار حمایت مالی کنیم؟ هیچ جا پیدا نکردم تو نت نحوه شریک شدن تو این کار رو..