خدایی در نشست معرفی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۷:

نتایج کنکور سراسری ۹۷ فردا اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج کنکور سراسری ۹۷ فردا اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری معرفی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۷ با حضور حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و جمعی از مسئولان صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم خدایی رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد که سهم خانم ها ۵۹ درصد و مابقی آقایان بود.

وی ادامه داد: گروه علوم تجربی با ۶۳ و نیم درصد بیشترین داوطلب را داشت و از مجموع یگ و میلیون و ۱۲ هزار نفر ۱۰ درصد سر جلسه امتحان حاضر نشدند.

خدایی اظهار کرد: ظرفیت ۷۶۴ هزار ۷۹۹ هزار نفر است و ۱۹ هزار افزایش داشته است که ۱۵ هزار نفر برای دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم است.

اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ در انتظار تصمیم شورای عالی

وی در ادامه با اشاره به موضوع اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ اظهار کرد: سوابق تحصیلی یکی از مسائل مطرح شده است که در صورت تصویب در کنکور امسال اجرایی می‌شود.

خدایی عنوان کرد:‌ سازمان سنجش کار کارشناسی‌های لازم در خصوص تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور را انجام داده است و بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و دانش تأثیر معدل در کنکور سال ۹۸ قطعی است البته برای تصمیم نهایی منتظر رأی کمیته آموزش عالی هستیم.

وی تصریح کرد:  بر اساس قانون سوابق تحصیلی باید جایگزین کنکور سراسری شود و وزارت علوم و سازمان سنجش در حال بررسی هستند که تأثیر سوابق تحصیلی به نفع یا ضرر داوطلبان کنکور است.

همه داوطلبان کنکور سراسری ۹۷ مجاز به انتخاب رشته شده اند

خدایی عنوان کرد: ظرفیت پذیرش دوره‌های روزانه کنکور سراسری ۹۷ حدود ۱۲۹ هزار نفر و نوبت دوم در حدود ۳۰ هزار نفر است و به طور کلی سازمان سنجش بیش از ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ها افراد را مجاز به انتخاب رشته کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ درصد از قبول شدگان دوره روزانه و ۱۸ درصد از افراد قبول شده در دوره نوبت دوم بدون آزمون هستند و همچنین در کنکور سراسری امسال ۲۷ درصد در دوره روزانه و ۴۰ درصد از افراد در نوبت دوم بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌های سراسر کشور می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ما منتظر هستیم تا مسئله سهمیه ۳۰ درصدی ایثارگران در صحن مجلس مطرح شود و در صورت تصویب این سهمیه‌ها در کنکور اعمال می‌شود.

شانس  قبولی در رشته تجربی و ریاضی

خدایی با اشاره به شانس قبولی در کنکور سراسری ۹۷ گفت: در رشته تجربی و ریاضی  شانس قبولی در گروه علوم تجربی در حدود ۳۰ و در گروه علوم ریاضی ۱۷۶ درصد است و به طور کلی شانس قبولی در کنکور سراسری ۹۷ در مجموع حدود ۷۰ درصد است.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ظرفیت پذیرش در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۳۶ هزار نفر است و  گروه علوم تجربی در حدود ۱۷۴ هزار نفر از میان ۵۷۰ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون  پذیرفته می شوند، همچنین در گروه علوم انسانی تعداد ۱۸۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و ظرفیت پذیرش در حدود ۳۰۸ هزار نفر است.

تخصیص ارز دولتی برای آزمون آیلتس و تافل

وی در خصوص تخصیص ارز دولتی برای دو آزمون آیلتس و تافل، ادامه داد: ۵ مؤسسه تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس ارز دولتی اقدام به برگزاری آزمون آیلس می‌کنند و افراد متقاضی پس از ثبت نام در این موسسات می‌توانند از طریق بانک‌های عامل ارز دولتی را دریافت کنند.

خدایی  عنوان کرد: در  آزمون تافل به دلیل آنکه ثبت نام شرکت در آزمون در سایت خود مؤسسات انجام می‌شود، سازمان سنجش هنوز به راه حل قابل قبولی در  خصوص تخصیص ارز دست نیافته است و داوطلبان برای شرکت در آزمون تافل باید کارت اعتباری خریداری و به طور مستقیم در سایت موسسات تحت نظارت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آزمون ، کنکور 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
سلام ثبت نام کنکور 98 کی هست؟چرا هیچ خبری نمیذارین؟توی ثبت نام کنکور سراسری 98 تحصیلیکو نوشته اوایل بهمنه ولی هیچ جا تاریخ دقیق نگفته لطفا خبری در این باره بذارید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ممممممم
۰۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
این همه استرس اخه چرا زودتر اعلام نمیشه
آخرین اخبار