افزایش 80 درصدی بازدید کنندگان از آثار تاریخی و طبیعی مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به افزایش 80 درصدی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان گفت: امسال 572 هزار نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،آرش شهابی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه امسال 572 هزار نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان مهاباد دیدن کرده اند گفت: از این تعداد شش هزار و 503 نفر از جاذبه های تاریخی،فرهنگی، 68 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و 497 هزار نفر هم از جاذبه های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه های این شهرستان دیدن کرده اند.

شهابی تصریح کرد: در این مدت بیشترین بازدید به ترتیب از سد مهاباد، غار آبی سهولان، بازارچه ها و تالاب بین المللی کانی برازان صورت گرفته است.

وی، با اشاره به اقامت 90 هزار و 429 نفر در این شهرستان طی سالجاری افزود: 36 درصد اقامت کنندگان در مدارس و خانه معلم، 30 درصد در اقامتگاههای موقت شامل چادر و کانکس، نه درصد در پارک ها و حاشیه بلوارها و بقیه در هتل ها و مهمان پذیرها اقامت داشته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد اضافه کرد: این شهرستان  92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غارآبی تاریخی سهولان، تالاب بین المللی کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ع

بازدید گردشگران از آثار طبیعی تاریخی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.