قاضی‌پور در طرح سوال خود وزیر راه؛

توسعه راه آهن چشمگیر نیست/رفتار دوگانه آخوندی با کالای داخلی و خارجی مسئله ساز است

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: رفتار دوگانه وزیر راه با تولیدات داخلی و خارجی مسئله ساز است.

توسعه راه آهن چشمگیر نیست/رفتار دوگانه آخوندی با کالای داخلی و خارجی مسئله ساز استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در صحن علنی امروز (سه شنبه، 9 مرداد) مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی، گفت: متاسفانه در حال حاضر توسعه راه آهن در کشور ما چشمگیر نیست.

وی با بیان اینکه برای توسعه خطوط ریلی در کشور برنامه ای وجود نداشته و دولت ارزشی برای این حوزه قائل نیست، افزود: سالیانه 16 تا 32 هزار نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند که اگر مردم بتوانند از خطوط ریلی بیشتر استفاده کنند میزان تصادفات کاهش می‌یابد.

قاضی‌پور تصریح کرد: میزان تصادفات در جاده ها نیز رشد چشمگیری داشته که تمام این مسائل نشان از نبود زیرساخت لازم در کشور با هدف توسعه حمل و نقل ریلی است، برخی خودروهای شخصی نیز در حکم ارابه مرگ بوده و دولت باید پاسخ دهد که چرا به توسعه حمل و نقل ریلی توجهی ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: کیفیت خط ریل ها مسئله بسیار مهمی است اما رفتار دوگانه وزیر راه با تولیدات داخلی و خارجی مسئله ساز است. آقای آخوندی تمایل دارد به تمام مراحل تولیدات داخلی نظارت داشته باشد، این در حالی است که بر تولید ریل‌های خارجی هیچ نظارتی ندارند.

وی افزود: آقای آخوندی در راستای نظارت بر تولید ریل داخلی، شرکتی فرانسوی را به کار گرفتند تا بر تمام مراحل تولید نظارت کنند. این در حالی است که بر تولید ریل های وارداتی از کشورهای هند، چین و... هیچ نظارتی صورت نمی گیرد و این یعنی پشت کردن به کارگر و تولیدات داخلی. چه کسی باید از تولیدات داخلی حمایت کند؟ آقای آخوندی شما علاقه فراوانی به خرید کالای خارجی با پول نفت مستضعفان دارید.

نماینده مردم ارومیهدر مجلس اظهر کرد: ترکیه از هند ریل راه آهن خریداری کرد، اما به دلیل عدم کیفیت از آن استفاده نکرد، کشور ترکیه این ریل های بی کیفیت را به شما فروخت.

عضو کمیسیون صنایع خاطر نشان کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و در بازار آشفته امروز همه باید با اتحاد و زیر نظر ولایت فقیه کالای ایرانی بخریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار