۵ عضو «جنبش حسم» در شمال قاهره کشته شدند

دست کم ۵ تن از عناصر مسلح وابسته به «جنبش حسم» شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین در درگیری و تبادل آتش با نیرو‌های امنیتی مصر در شمال قاهره کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست کم ۵ تن از عناصر مسلح وابسته به «جنبش حسم» در درگیری و تبادل آتش با نیرو‌های امنیتی مصر در شمال قاهره کشته شدند.

وزارت کشور مصر سه شنبه شب اعلام کرد ۵ عضو جنبش حسم پس از حمله نیرو‌های امنیتی به مخفیگاه آنان در استان القلیوبیه کشته شدند.

وزارت کشور مصر تاکید کرد کشته شدگان از عناصر وابسته به جنبش مسلح حسم شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین مصر هستند که دولت مصر از دسامبر سال ۲۰۱۳ این گروه (اخوان المسلمین) را سازمانی تروریستی نامید.

وزارت کشور مصر تاکید کرد دستگاه امنیتی در ادامه طرح امنیتی خود برای بازداشت عناصر فراری جنبش حسم به اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد که نشان می‌دهد رهبران این جنبش که در خارج اقامت دارند پول‌هایی در اختیار اعضای آن در داخل قرارمی دهند تا برای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در کشور دست به حملات تروریستی بزنند.

وزارت کشور مصر یادآور شد نیرو‌های امنیتی پس از شناسایی تعدادی از عناصر جنبش حسم به محل اختفای آنان در منطقه العبور در استان القلیوبیه در ۳۰ کیلومتری شمال قاهره حمله کردند، اما عناصر مسلح اقدام به تیراندازی به سوی نیرو‌های امنیتی کردند که به درگیری و تبادل آتش بین طرفین منجر شد و دست کم ۵ تن از اعضای جنبش حسم در این درگیری کشته شدند.

وزارت کشور مصر همچنین از بازداشت پنج تن از اعضای جنبش حسم در منطقه المرج در شرق قاهره خبر داد. وزارت کشور به جزئیات بیشتری درباره زمان وقوع این حملات و درگیری‌ها اشاره نکرد.

جنبش حسم «حرکه سواعد مصر» در سال ۲۰۱۴ در مصر پدیدار شد و تاکنون مسئولیت بسیاری از ترور‌های نیرو‌های پلیس مصر را برعهده گرفته است. وزارت کشور مصر اواخر ژوئن نیز از کشته شدن ۱۰ عضو جنبش حسم که در حمله به نیرو‌های پلیس دست داشتند، خبر داده بود.

انتهای پیام/

۵کشته در درگیری پلیس مصر با جنبش حسم در قاهره

برچسب ها: مصر ، حوادث بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار