توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان؛

تداوم گرما تا اوایل هفته آتی ادامه دارد

سرپرست اداره هواشناسی کشاورزی، گفت: ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق کشور تا سه روز آینده وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که تداوم گرما تا اوایل هفته آتی در اکثر مناطق کشور ادامه یابد.

تداوم گرما تا اوایل هفته آتی ادامه داردمسعود حقیقت سرپرست اداره هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام آخرین توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان، اظهار کرد:  ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق کشور در دو تا سه روز آینده وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که تداوم گرما تا اوایل هفته آتی در اکثر مناطق کشور ادامه یابد.

حقیقت ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و قسمت‌های شرقی کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که دمای گلخانه‌های خود را تنظیم کنند و در دو تا سه روز آینده از پیوند باغات پسته اجتناب کنند.

سرپرست اداره هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه در مناطق شمالی به ویژه در شالیزارها پدیده خاصی نداریم، گفت: برنج کاران رصد کافی از مزارع شالیزاری خود داشته باشند و در صورت رؤیت آفت کرم ساقه خوار و خوشه با کارشناسان مشورت کافی در خصوص سم پاشی را انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: واحدهای پرورش قارچ خوراکی و مرغداری در جنوب فارس، جنوب هرمزگان و استان‌های غربی سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک تهویه مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار