کاهش قیمت نفت/ بهای طلا با ثبات همراه بود

به دنبال انتشار گزارشی درباره افزایش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از انتشار داده های صنعتی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت خام این کشور به صورت غیرمنتظره با افزایش همراه بوده است، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) کاهش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 30 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 73 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 37 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 68 دلار و 39 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت خام برنت با 6 درصد کاهش و نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم با حدود 7 درصد کاهش در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) همراه بودند که این بیشترین سطح کاهش ماهانه از سال 2016 برای هر دو شاخص نفت محسوب می شود.

داده های «مؤسسه نفت آمریکا» نشان داد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با افزایش 5.6 میلیون بشکه ای همراه بوده است. این درحالی است که رویترز در گزارشی پیش بینی کرده بود ذخایر نفت خام آمریکا در این بازه زمانی با کاهش 2.8 میلیون بشکه ای همراه خواهد بود. داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود.

همچنین وجود نشانه هایی درباره احتمال بازگشایی تنگه باب المندب در دریای سرخ که پیشتر از سوی عربستان سعودی بسته شده بود، بر بهای طلای سیاه اثر گذاشت. عربستان سعودی چند روز پیش اعلام کرد که در پی هدف قرار گرفتن دو نفتکش این کشور در سواحل غربی یمن تا اطلاع ثانوی انتقال محموله های نفتی خود از طریق تنگه باب المندب را متوقف می کند. اما به تازگی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده است که آماده است این حملات در دریای سرخ را به منظور دستیابی به صلح متوقف کند.

قیمت طلا هم پس از آنکه در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر رسید، امروز در آستانه انتظار سرمایه گذاران برای انتشار بیانیه بانک مرکزی با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1223.45 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز اول اوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار