مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

چهار انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان ثبت شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از فعالیت چهار انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه های استان سمنان در نشست انجمن خیرین کتابخانه ساز ضمن بیان اینکه  انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب کمک های خیرین جهت پیشبرد این هدف متعالی  ایجاد شده است بیان داشت: در حال حاضر یک انجمن به صورت استانی و سه انجمن در شهرستان‌های مهدیشهر ،سرخه و گرمسار مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک انجمن  خیرین کتابخانه ساز در شهرستان‌های شاهرود، میامی ،دامغان و آرادان به ثبت می شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که توسعه کتاب و کتابخوانی به یک عزم همگانی نیاز دارد خواستار کمک از خیرین در این زمینه شد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان نیز، با ارائه گزارشی از فعالیت این انجمن گفت:  کمک خیرین در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام جلیل طاهریان با اشاره به این مطلب  همه مردم در جامعه امروزی باید آگاه باشند بیان داشت: افزایش آگاهی و دانش موجب پیشرفت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در آینده نزدیک کتابخانه آیت الله محمد تقی نصیری با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به یک کتابخانه مشارکتی تبدیل می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن کتابخانه‌ساز استان سمنان نیز، با تاکید براینکه  فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در جامعه بسیار مهم است گفت: این انجمن کار سنگینی را برعهده دارد چرا که به راحتی نمی توان از کنار توسعه کتاب و کتابخوانی گذشت.

علی اصغر جمعه ای خواستار تدوین یک برنامه مدون  از سوی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شد و افزود: این انجمن باید دربرگزاری برنامه‌های فرهنگی  فعال باشد.

وی با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار نقش بسزایی دارند خواستار  تقویت منابع کتابخانه‌های مدارس استان سمنان  شد.

انتهای پیام /گ 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از فعالیت چهار انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز در این استان خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.