بهره برداری از ۸ کیلومتر از بزرگراه خواجه-ورزقان

فرماندار ورزقان گفت: هشت کیلومتر از بزرگراه خواجه-ورزقان در هفته دولت به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یحیوی فرماندار ورزقان گفت: بزرگراه خواجه- ورزقان یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان ورزقان بود که با گذشت چندین سال از کلنگ زنی این پروژه پیشرفت چندانی نداشت، ولی طی دو سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده این طرح به پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد رسیده است.

وی افزود: مسیری که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد از روستای شالی تا انتهای روستای سرند بوده و امیدواریم با انجام کار‌های زیربنایی، در سال ۹۸ شاهد بهره‌برداری کامل از بزرگراه خواجه ــ ورزقان باشیم.

وی اظهارکرد: تاکنون یک هزار میلیارد ریال توسط مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان برای اجرای این بزرگراه سرمایه گذاری شده است و به زودی قطعه یک این پروژه نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی به مناقصه گذاشته می‌شود.

یحیوی، این بزرگراه را زمینه ساز توسعه شهرستان عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اینکه مردم شهرستان تردد ایمنی در مسیر ورزقان به مرکز استان خواهند داشت شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران زیادی برای استفاده از پتانسیل بی‌نظیر شهرستان و سرمایه‌گذاری به جهت نزدیکی به مرکز استان، خواهیم بود.

بر اساس این گزارش؛ جاده خواجه-ورزقان به طول ۴۸ کیلومتر بوده و در سال ۱۳۸۹ در دستور کار مسئولان وقت قرار گرفت و مقدمات اجرایی آن با سرمایه­‌گذاری مجتمع معدنی مس سونگون و کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان کلید خورد. 

 

انتهای پیام/ش

 ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی بزرگراه خواجه-ورزقان

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.