۲۴ حلقه چاه آب شرب در خراسان شمالی وارد می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت : ۲۴ حلقه چاه آب شرب برای جلوگیری از تنش آبی در استان در سال ۹۷ وارد مدار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی افزود: ۲۴ حلقه چاه جدید برای جلوگیری از تنش آبی در سال ۹۷ وارد مدار می‌شود که در حال حاضر ۱۱ حلقه چاه حفر شده و ۱۳ حلقه نیز به تدریج حفاری می‌شود.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان حول محور مدیریت تقاضا و مصرف آب در سال گذشته و ۴ ماه ابتدای سال جاری ۱۸۸ انشعاب غیرمجاز آب را شناسایی و ۲۶ کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب شهری را اصلاح و بازسازی و ۲۴.۲۰۰ متر از خطوط فرسوده را برچیده است.
وی افزود: نوسازی ۱۸۱۵ فقره انشعاب فرسوده، نشت یابی ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی و رفع نشتی، مدیریت فشار آب با نصب ۷ شیر فشار شکن در بجنورد، جداسازی ۹۱ فقره انشعاب فضای سبز از آب شرب شهری در استان، توزیع شیر‌های کاهنده مصرف آب بین شهروندان به صورت رایگان با اعتبار حدود ۱۸۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات در راستای مدیریت تقاضا و مصرف آب بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین بهسازی و احیای ۶ حلقه چاه نیز انجام شده که با احیای این چاه‌ها ۸۰ لیتر بر ثانیه به دبی چاه‌های استان افزوده می‌شود.
وی افزایش مخزن ذخیره آب استان به میزان ۳۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در سال ۹۶ و ۹۷، راه اندازی یک ایستگاه پمپاژ و بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های تامین چاه‌های آب در مناطق نزدیک چاه‌ها و خطوط انتقال آب را از دیگر اقدامات دراین زمینه عنوان کرد.
انتهای پیام/آ


نوسازی ۱۸۱۵ فقره انشعاب فرسوده در استان خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت نیرو ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.