در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش امضافروشی در بخش مسکن/ کیفیت ساخت‌وساز کاهش یافت

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: با رقابتی کردن تعرفه‌های خدمات مهندسی، میزان امضا فروشی افزایش یافته است.

افزایش آمار امضا‌فروشی طی چند ماه گذشته/ کیفیت ساخت و سازها کاهش یافتبیژن خطیبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش امضا فروشی در بخش ساخت و ساز خبر داد و گفت: متأسفانه رقابتی کردن تعرفه‌های خدمات مهندسی آسیب بسیار زیادی به حوزه نظام مهندسی وارد کرده است.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته حق‌الزحمه مهندسان ناظر ضایع شده و همین موضوع ضربه مالی بسیار شدیدی به مهندسان وارد کرده است.

خطیبی تأکید کرد: هم‌اکنون معیشت بسیاری از مهندسان ناظر در خطر است و همین موضوع موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز و همچنین سوء‌استفاده‌های مالی از سوی برخی از مهندسان شده است.

وی اظهار کرد: میزان آمار امضا فروشی پیش از سال 92 کاهش یافته بود، اما با ابلاغ مصوبه اخیر وزیر راه و شهرسازی در چند ماه گذشته میزان امضا فروشی افزایش چشمگیری پیدا کرد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون وضعیت ساخت و ساز و مسکن کاملا راکد است و این ابلاغیه اخیر آخوندی مبنی بر رقابتی کردن حق‌الزحمه مهندسان موجب از بین رفتن ساخت و ساز در کشور شده است.

خطیبی افزود: انتخاب مهندس ناظر توسط مالک ساختمان باعث افزایش رانت‌خواری و همچنین افت کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: با افزایش نرخ تورم تعرفه‌های تمام بخش‌ها افزایش یافته است اما متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی نه تنها رشد پیدا نکرده بلکه با رقابتی شدن آن مشکلات این بخش بیشتر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
وقتی شرکت مجری حقوقی مجبور شود برای اعضای هیات مدیره شرکت ، ماهی ۳۶۰ هزار تومن پرداخت کند قطعا ترجیح میدهد از مهندسان کار بخواهد و آنها را در امور جاری شرکت سهیم کند نه اینکه صرفا پروانه یا مهر آنها را اجاره کند . پس امضافروشی متوقف میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
سقف مجاز کار مجریان پایه ۳ از ۱۵۰۰ به ۸۰۰ متر در سال کاهش یابد . تا هیچ مهندس مجری بیکار نماند و هیچ مهندس مجری ۲ کار همزمان نداشته باشد . به این طریق همه مجریان، وقت خود را صرف یک کار میکنند و کیفیت ساخت و ساز افزایش می یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
مهندسان ناظر به GPS مجهز شوند تا حضور دایمی خود سرساختمان را به اطلاع سازمان نظام مهندسی برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
ممنوعیت عضویت کارمندان دولت در هیات مدیره شرکت های مجری حقوقی . ابطال پروانه مجری حقیقی ساختمان متعلق به کارمندان دولت که حتی فرصت نظارت و کنترل بر ساخت و ساز را ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
ایجاد سیستم ثبت ساعت مهندسان برای اعلام حضور و غیاب مهندسان سرساختمان باعث جلوگیری از امضافروشی میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
مهندسی که از طرف سازمان نظام مهندسی هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی نداشته باشد ممکن است امضافروشی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
برای جلوگیری از تخفیف گرفتن مالکان از مهندسان مجری نظام مهندسی باید حق الزحمه مهندسان به حساب نظام مهندسی یا حساب خزانه کل کشور واریز شود و سپس این پول توسط نظام مهندسی به حساب مهندسان واریز شود . باید ارتباط مستقیم مالی بین مالک و مهندس قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
وقتی تعداد مهندسان زیاد باشد چاره ای جز تخفیف دادن به مالک برای گرفتن کار ندارند .
آخرین اخبار