دوردنیا با نوآوران؛

چاپ محصولات ارگانیک و طبیعی/ پوست مصنوعی که هر حسی را درک می‌کند

محققان موفق به ساخت پوست مصنوعی شده‌اند که هرنوع حسی را به بدن منتقل می‌کند.

به گزارش  خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع مختلف را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی اختراعات ساخته شده به دست مخترعان جهان بپردازیم.

چاپ سه بعدی به کمک مواد طبیعی ارزان قیمت

پژوهشگران  به کمک چاپگر سه بعدی موفق به طراحی اشیا سلولوزی شده اند؛ سلولز یکی از بهترین مواد ارگانیک و طبیعی در جهان است و در همین راستا محققان از این ماده برای ساخت اجسام سه بعدی استفاده می‌کنند.

سلولز که ماده‌ای محکم، سبک و ارزان است می‌تواند در شرایط طبیعی و به صورت کاملا تجدیدپذیر هزینه‌های پلاستیکی را کاهش دهد و این ماده برای پژوهشگران بسیار مقرون به صرفه است.

پوست مصنوعی که هر حسی را درک می‌کند /چاپ محصولات ارگانیک و طبیعی

پوست مصنوعی که هر نوع حسی را درک می‌کند

گروهی از دانشمندان پوست الکترونیکی را طراحی کرده‌اند که به کمک سنسورهای الکترونیکی حس‌های چند گانه را به بدن منتقل می‌کند و به کمک آن می‌توان هر نوع دردی را احساس کرد؛ همچنین از دیگر قابلیت‌های این پوست مصنوعی آن است که به تیزی، گرما و سرما هم حساس است.

لباسی که به کمک غواصان می‌آید

یکی از دانشمندان بافت مصنوعی را ساخته است که به زیر آب ماندن غواصان در آب‌های سرد کمک می‌کند این بافت مصنوعی در لباس غواصان به کار گرفته می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند که تا مدت زمان بیشتری در آب سرد دوام بیاورد.

محققان با جایگزین‌ کردن گازهای آرگون و زنون در لباس غواصان کیسه‌های هوایی معمولی را برداشته‌اند و این گازهای سنگین را جایگزین آنها کرده‌اند و این کار نه تنها به افزایش مدت غواصی کمک می‌کند بلکه نیاز به پمپ لباس مخصوص و روش‌های خطرناک دیگر ندارد.

پوست مصنوعی که هر حسی را درک می‌کند /چاپ محصولات ارگانیک و طبیعی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.