دامداری‌های کوچک جنگلی، بلای جان مرال‌های گیلان

دامداری‌های کوچک جنگلی، زندگی مرال‌های گیلان را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسین علی‌نژاد رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تخریب زیستگاه‌ها، تراکم بالای جوامع انسانی، صدور بیش از حد پروانه چرای احشام و وجود واحد‌های دامداری کوچک در جنگل‌های گیلان از جمله عواملی هستند که زندگی مرال‌های گیلان را تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان با داشتن جنگل‌های عظیم و مستعد خود پناهگاهی خوب و زیستگاه بسیار مناسبی برای ایجاد و تشکیل گروه‌های جمعیتی مرال محسوب می‌شود افزود:علاوه بر شکار مرال توسط صاحبان دامداری‌ها، وجود تأسیسات پرورش دام آن‌ها در جنگل، مأمن بسیار خوبی برای شکارچیان غیرمجاز مرال را فراهم کرده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از اقدامات این نهاد در راستای حراست از زیستگاه‌های حیات وحش از جمله مرال‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: استقرار پاسگاه‌های محیط‌بانی در نقاط مختلف و انجام پایش‌ها و گشت‌های شبانه از جمله این اقدامات زیست محیطی است.

حسین علی‌نژاد با اشاره به اینکه پلنگ، خرس، سیاه‌گوش، گرگ و گربه جنگلی از جمله دشمنان مرال در جنگل‌های گیلان محسوب می‌شوند تصریح کرد: شکارچیان غیرمجاز مرال علاوه بر ۶ ماه تا ۲ سال حبس به پرداخت جریمه نقدی ۳۶ میلیون تومانی نیز محکوم می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

زیستگاه مرال‌های گیلان در خطر است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.