مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه حدود ۳۷ هزار و ۳۰۰ معلول دارد که بیش از ۱۸ هزار نفر آنها دچار معلولیت شدید هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : حدود ۳۷ هزار و ۳۰۰ معلول در استان وجود دارد که بیش از ۱۸ هزار نفر آنها دچار معلولیت شدید هستند و با توجه به حادثه زلزله اخیر آمار معلولیت استان بالا رفت و تا کنون برای ۱۱۸ نفر پرونده معلولیت تشکیل دادیم.

وی گفت : از این تعداد ۲۶ مورد دچار ضایعه نخاعی شدند که تحت مراقبت بهزیستی قرار دارند.

قادری افزود : به این منظور اولین مرکز شبانه روزی در غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد که افرادی که دچار ضایعه نخاعی شدند در این مراکز خدمات لازم را دریافت کنند.

وی از راه اندازی مرکزی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در شهرستانهای ثلاث و سرپلذهاب خبر داد و تصریح کرد: همچنین برای رفاه حال آسیب دیدگان سعی کردیم وسایل کمک توانبخشی لازم را تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم و سعی می کنیم کمترین کمبودی در این خصوص نداشته باشند.

قادری اذعان داشت: در بحث اسکان سعی کردیم علی رغم محدودیت هایی که بود اولویت را برای تهیه کانکس و منزل برای افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند در نظر بگیریم.

وی ابراز داشت: تعهد سازمان بهزیستی بازسازی ۲ هزار و ۱۸۶ واحد برای مددجویان است که با کمک دولت این امر محقق خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

زلزله اخیر 26 نفر را دچار ضایعه نخاعی کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.