باکاهش غلظت آلاینده‌ها ، هوای اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: باکاهش غلظت آلاینده‌ها ، هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز در وضعیت سالم ثبت شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بابک صادقیان مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز از ۶۳ به ۵۶ رسید و غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی آلایندگی در همه ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهر اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است، افزود: هوای اصفهان در خیابان دانشگاه با میانگین شاخص کیفی ۶۰ ، چهارباغ خواجو  ۶۱ ، احمد آباد ۵۲  ، بزرگراه خرازی  ۵۲ ، خیابان پروین ۵۷ در وضعیت سالم ثبت شده و درخیابان های استانداری و رودکی نیز در وضعیت زرد است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شهرستان‌های استان اصفهان نیز در وضعیت سالم و پاک گزارش شده است ، ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز ، کیفیت هوا در نجف‌آباد با میانگین شاخص کیفی۷۰ ، مبارکه  ۴۸ ، کاشان ۵۴ ، سجزی ۶۲ و خمینی شهر ۷۱ در وضعیت سالم و در شاهین شهر و کاشان در وضعیت زرد است و در مبارکه با ۴۸ در وضعیت پاک و سبز گزارش می‌شود.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت کیفی هوای اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار