پوشش تلفن همراه در جاده‌های سیستان وبلوچستان درحال تکمیل است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پوشش دهی تمام اپراتور‌های تلفن همراه تا دهه فجر در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان به طور ۱۰۰ درصد کامل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشت: اپراتور‌های تلفن همراه در بیشتر جاده‌های سیستان و بلوچستان آنتن دهی دارند که تلاش داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف نواقص را برطرف کنیم و این پوشش دهی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی در حاشیه سفر به زاهدان افزود: بخشی از این نواقص به دلیل سرقت و تخریب زیرساخت‌های شبکه ارتباطی به وجود آمده که قرار است مجددا نوسازی شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به منعکس شدن مشکلاتی در آنتن دهی تلفن‌ها در جاده‌ها و توسعه شبکه‌ها و زیر ساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان این سفر امروز انجام شد.

جوشقایی تصریح کرد: حل مشکلات زیرساختی ارتباطات استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد تا بتوانیم عقب افتادگی‌ها در بخش زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را جبران کنیم.

وی ادامه داد: امروز نشست خوبی با حضور نمایندگان اپراتور‌ها و شرکت مخابرات برگزار شد و مشکلات ارتباطی در جاده‌ها و شهر‌های سیستان و بلوچستان تک به تک مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی لازم برای حل آن‌ها انجام شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: بر اساس اولویت بندی بخشی از مشکلات در حوزه پوشش دهی تلفن همراه و ساماندهی فیبر‌های حساس و در معرض خطر سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور و بخشی دیگر تا پایان سال حل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نواقص شبکه ارتباطات که در شهر‌ها وجود دارد را برطرف می‌کنیم و در برخی روستا‌ها هم جایگزینی شبکه‌ها با فناوری جدید را در دستور کار قرار دادیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۸۵ درصد جمعیت کشور زیر پوشش اپراتور همراه اول، بیش از ۸۰ درصد زیر پوشش اپراتور ایرانسل و حدود ۶۰ درصد زیر پوشش اپراتور رایتل هستند.

انتهای پیام/گ

پوشش تلفن همراه در جاده‌های سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.