از سرگیری مذاکرات میان دولت اسپانیا و دولت منطقه کاتالونیا

دولت اسپانیا مذاکرات با دولت منطقه‌ای جدایی طلب کاتالونیا را از سرگرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت اسپانیا روز چهارشنبه مذاکرات با دولت منطقه ای جدایی طلب کاتالونیا را از سرگرفت.

دولت اسپانیا اولین بار در هفت سال گذشته، مذاکرات (غیر رسمی) با دولت منطقه ای جدایی طلب کاتالونیا را از سر گرفت اما به رغم این نشانه آرامش، مواضع دو طرف کاملا متضاد است. نمایندگان دو طرف با حضور در مقر دولت منطقه ای کاتالونیا در بارسلونا، یک کمیسیون دو جانبه برگزار کردند.

پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا و کیم تورا، رئیس دولت محلی کاتالونیا تصمیم گرفتند این مذاکرات را از سر بگیرند. بنا بر گزارش ها، در حالی که نمایندگان دولت اسپانیا به مسائل مالی و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها پرداختند، نمایندگان دولت محلی کاتالونیا، بحث و گفتگو در زمینه مسائل سیاسی را خواستار بودند.

نمایندگان دولت محلی کاتالونیا خواستار آن هستند تا بتوانند برای حق تعیین سرنوشت خود، همه پرسی برگزار کنند. درعین حال، آنها آزادی سران کاتالونیا را خواستار هستند که در حال حاضر در زندان به سر می برند و در انتظار آن هستند تا به جرم نقش داشتن در تلاش برای جدایی منطقه کاتالونیا در اکتبر گذشته، محاکمه شوند.

دولت سوسیالیست پدرو سانچز مانند دولت قبلی اسپانیا بر این باور است که قانون اساسی اجازه نمی دهد تا برای ( جدایی منطقه کاتالونیا ) همه پرسی برگزار شود. این دولت همچنین هرگونه دخالت در امور دستگاه قضایی اسپانیا را رد می کند؛ اما امیدوار است درخصوص روابط بین منطقه کاتالونیا و دولت مرکزی به توافق جدیدی برسد.

یک مقام دولتی اسپانیا اعلام کرد ما نه تنها قصد نداریم در مقابل هم باشیم که قصد داریم به اجماعی گسترده برسیم که معرف 80 تا 100 درصد خواست جامعه است. پدرو سانچز پس از به قدرت رسیدن، وعده داد روابط با جدایی طلبان کاتالونیا را به حالت عادی در بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار