وزیر نیرو ؛

اجرای ۳۰۰ پروژه‌ی بخش نیرو در آذربایجان‌شرقی

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های وزارت نیرو در استان گفت: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف آب، فاضلاب و انرژی با هشت هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  اردکانیان وزیر نیرو در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان،گفت: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف آب، فاضلاب و انرژی در استان با هشت هزار میلیارد تومان در دست اجراست که حدود نیمی از این اعتبار هزینه شده و نیمی از آن نیز امید است با حمایت دولت تامین شود و طرح‌های عمرانی استان در زمان برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری برسند.

وی در ادامه گفت: ما در مقابل چالش‌ها، از دو فرصت ارزشمند منبع تجدیدپذیر (نیروی انسانی) و تجدیدناپذیر (وقت و فرصت) بهره‌مند هستیم.

وی با بیان این‌که غنی‌ترین منابع انسانی را نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان به ویژه مناطق در حال توسعه داریم، گفت: داشتن این ثروت ارزشمند نکته اتکا و دلگرمی قابل ملاحظه‌ای است.

وزیر نیرو با بیان این‌که همه منابع و فرصت‌ها در بستر وقت و فرصت، توانایی به کارگیری دارند، خاطرنشان کرد: نیازمند تجدیدنظر جدی در نحوه‌ی استفاده از وقت هستیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت نیرو از حیث سطح تماس با آحاد مردم در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با تمامی مردم در طول شبانه‌روز در تماس بوده و به واسطه تامین و عرضه آب و انرژی نقش مهمی در تامین رفاه و آسایش مردم دارد.

وی با تاکید بر اهمیت وجود اطمینان بالا در انتخاب مدیران و همچنین وجود اعتماد به نفس در مدیران، اظهار کرد: وزارت نیرو به دلیل سطح تماس وسیع با مردم و نوع فعالیتش، نه تنها تامین کننده دو کالای اساسی مردم بوده بلکه کیفیت این انجام وظیفه در سطح اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام نیز نقش بسیاری دارد.

وی با تاکید بر این‌که یکی از وظایف مدیریت ارشد وزرات نیرو این است که با پشتیبانی وسیع نمایندگان دولت در استان‌ها و برخورداری از پشتیبانی و نظارت دقیق نمایندگان مردم، به گونه‌ای رفتار کند که سهم قابل توجهی در افزایش سطح اعتماد عمومی مردم داشته باشد.

اردکانیان تاکید کرد: اعتماد و رابطه مردم با دولت و حکومت اصلی‌ترین سرمایه این نظام است.

وی با بیان این‌که دوران مدیریت توامان عرضه و تقاضا یا تامین و مصرف حدود یک دهه قبل استارت خورد، اما اولویت آن کمرنگ شد و امروز ساماندهی به عرصه‌ی مدیریت نیاز به سرعت بیشتری دارد، افزود: عرصه مدیریت توامان عرضه و تقاضا یعنی هنوز طرح‌هایی برای تامین آب و انرژی در دست داریم که باید با جدیت دنبال شوند.

وی گفت: در سال‌جاری نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع در بخش انرژی کشور هستیم تا از تابستان ۹۸ به بعد، از حیث میزان تکاپوی انرژی با سلامت و امنیت خاطر عبور کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به این‌که در بخش برق و آب باید عرصه را برای بروز فعالیت‌هایی، چون مدیریت مصرف و تقاضا باز کنیم، افزود: این عرصه وسیع بوده و نیازمند ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان است، از این‌رو مدیران باید سهم بیشتری در راستای ایجاد این ارتباط و تعامل با همکاران سازمانی، سایر سازمان‌های درگیر و همچنین نهاد‌ها و آحاد مردم درنظرگرفته و برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر این‌که آذربایجان‌شرقی همواره از سطح بالای توان مدیریتی بهره‌مند بوده است، گفت: این استان یکی از پیشرفته‌ترین و جلودارترین مراکز توسعه کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بوده و این ذخیره ارزشمند به عنوان الگو، مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

اردکانیان با اشاره به فرآیند انتخاب مدیران نیز گفت: در انتخاب مدیران عامل شرکت‌ها و حتی مدیران ستادی اصل بر اجرای برنامه‌ای با مبنای رای اعتماد مجلس بوده و به صراحت بر شایسته‌گزینی تاکید دارد تا مدیران خود را از میان شایسته‌ترین‌ها انتخاب کنیم.

وی در این رابطه متذکر شد: هرچند اجرای این فرآیند در ابتدای کار با تاخیر مواجه شد، اما بهره‌های بسیاری دارد که دسترسی وسیع مدیریت ارشد وزارت نیرو به نیرو‌های شایسته و همچنین دسترسی به پایگاه اطلاعاتی مفید از نیرو‌های شایسته و با اعتماد به نفس از جمله آن است.

وزیر نیرو با اشاره به این‌که این فرآیند به جوانان می‌نمایاند که مسیر برای بهره‌مندی از فرصت خدمت‌رسانی باز است، افزود: البته سیاست دولت‌ها به ویژه دولت تدبیر و امید هماهنگی با استانداران بوده و در انتخاب نهایی مدیران این هماهنگی نیز مراعات خواهد شد.

وی مدیران عامل دستگاه‌ها را نمایندگان مستقیم وزارت نیرو در استان دانست و گفت: زشتی و زیبایی عملکرد مدیران عامل پای وزیر نیرو بوده و شخصا مسئولیتشان را بر عهده می‌گیرم. 

 

انتهای پیام/ش

اعتماد و رابطه مردم با دولت و حکومت اصلی‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار