اختصاص 200 هکتار از اراضی دشت پرزان به محصولات جالیزی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در سال زراعی امسال با وجود شـرایط خشکسالی حدود 200 هکتار از اراضی دشت پرزان و مهیار به کاشت محصـولات جالیزی اختصـاص یافتـه است.

رضا باقری در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به برداشت سیب‌زمینی بهاره از سطح 7 هکتار مزارع روستای اسفه سالار از توابع شهرستان شهرضا، اظهار داشت: برداشت سیب‌زمینی بهاره از سطح 7 هکتار در مزرعه بابا عبدالـله روسـتای اسـفه سالار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار حدود 35 تن سیب‌زمینی برداشـت شود که در مجموع میزان 245 تن سیب‌زمینی از مزارع فوق روانـه بازارمصـرف می‌شود.

وی افزود: توصیه‌های لازم برای کاشت، داشت و برداشت این محصـول توسـط کارشناسـان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی شهرضا به کشاورزان ارائه شده است.

 مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه در راستای ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهرضا، کشت سیر در سطح حـدود 2 هکتار از مزارع شهرستان شهرضا انجام شد، گفت: برداشت این محصول در این شهرستان در حـال انجـام است و پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار حدود5  تن سیر برداشت شـود که در مجمـوع روزانـه بیش از 10 تن سیر به بازار مصرف عرضه می‌شود.

 وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا یکی از شهرستان های شاخص استان اصـفهان در زمینـه کشـت صیفی‌جات در فضای باز بالاخص طالبی و گرمک است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی امسال با وجود شـرایط خشکسالی حدود 200 هکتار از اراضی دشت پرزان و مهیار به کاشت این محصـول اختصـاص یافتـه است.

باقری با تأکید بر اینکه کشت طالبی و گرمک نسبت به سال گذشته به دلیل کمبود شدید منابع آبی 40 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: به دلیل مدیریت صحیح توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی و کارشناسان مسئول پهنه شهرسـتان شهرضـا این مزارع از محصول کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود 8 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود، خاطرنشان کرد: کلیه این مزارع مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است تا بتوان با مصرف بهینه آب و کـود از محصول سالم‌تری برخوردار شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اظهارداشت: محصول برداشت شده علاوه بر مصرف در داخل شهرسـتان‌هـای استان اصفهان به استان‌های همجوار از جمله چهار محال و بختیاری، کهکلیویه و بویراحمـد، یـزد و تهران ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/م

وضعیت کاشت صیفی جات در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.