هکتور کوپر سرمربی ازبکستان شد

هکتور کوپر،سرمربی سابق تیم ملی مر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ازبکستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون فوتبال ازبکستان اعلام کرد، هکتور کوپر سرمربی سابق تیم ملی مصر و باشگاه والنسیا،را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کرده است.

این در حالی است که مدتی قبل گفته می شد ازبک ها با کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی کشورمان وارد مذاکره شده اند و با او به توافق رسیده اند و کی روش  پس از جام جهانی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.
کوپر که در به جام جهانی 2018 روسیه هدایت تیم ملی مصر را بر عهده داشت، تا سال 2022 با ازبکستان قرارداد امضا کرده است. زیرا ازبکستان در تلاش است برای اولین بار در مسابقات جام جهانی حضور یابد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ازبکستان و شبکه های اجتماعی، این مربی 62 ساله در تاریخ 6 اوت در تاشکند به طور رسمی به عنوان سرمربی معرفی خواهد شد.

ازبکستان ،یکی از جمهوری های شوروی سابق، در سال 1994 به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست اما هنوز نتوانسته در صحنه قاره ای بدرخشد.

پس از والری نپومنویچوی روس که در اواخر سال 2006 تیم ملی ازبکستان را ترک کرد و جای خود را به تیمو کاپادزه داد، کوپر اولین مربی خارجی است که این تیم را رهبری می کند.

این مربی آرژانتینی، ازبکستان را در مرحله نهایی مسابقات جام ملت های آسیا 2019 در امارات متحده عربی هدایت خواهد کرد. این کشور قصد دارد عنوان چهارمی خود را که سال 2011 در قطر به دست آورد،بهبود ببخشد.

گرگ های سفید در مسابقات قاره ای که هر چهار سال یک بار برگزار می شود و از تاریخ 5 ژانویه آغاز خواهد شد، با تیم های ژاپن، عمان و ترکمنستان همگروه هستند.


بیشتر بخوانید: تمجید آنری و روی کین از کارلوس کی روش


انتهای پیام/

سرمربی جدید ازبکستان معرفی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار