کارگروه بررسی مشکلات زیر ساختی بخش ماژان ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤلین خوسف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شفیعی فرماندار خوسف در کارگروه بررسی مشکلات زیر ساختی بخش ماژان گفت :کارخانه فرآوری طلای شادان منتظر پاسخ استعلام محیط زیست کشور است که در صورت پاسخ به زودی عملیات ساخت این کارخانه وارد فاز اجرایی می شود .
 
وی  با بیان اینکه در بحث آبخیز داری کارهای خوبی شروع شده است افزود : مدتی لودر در بخش ماژان خوابیده بوده است باید لودر در اختیار شورای بخش قرار بگیرد ونباید یک ساعت لودر بیکار باشد .
 
شفیعی همچنین  ادامه داد: جهت جلوگیری از خروج آب های زیر زمینی با توجه به اخذ مجوز سدهای زیر زمینی ایجاد خواهیم کرد؛ تا از خروج آب ها جلوگیری وقنوات تغذیه شوند .
 
فرماندار خوسف بیان کرد: بندخاکی روستای بیشه تا دوماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید وعملیات ساخت سدخاکی روستای کمرسبز ساخت گابیون های روستای قلاع نیز آغاز خواهد شد .
 
وی تصریح کرد: در روستاهای فاقد دهیاری جهت ساخت اتاقک کمک خواهیم کرد ولی روستاهایی که دهیاری دارند دهیاران موظف به کمک در ساخت اتاقک هستند.
 
راشکی معاون فنی سازمان صدا وسیمای مرکز استان نیز در این جلسه گفت: در استان باید 400ایستگاه دیجیتال ساخته وتجهیزات آن نصب شود ولی تاکنون 40ایستگاه ایجاد شده است و360ایستگاه دیگر باید ایجاد شود که اگر به همین منوال پیش برود 36سال طول می کشد . 
 وی با بیان اینکه در بخش ماژان در روستاهای حسن آباد،معدن قلعه زری ،بصیران ،همند ،گلوند ،گولگ ،روبیات مکان ساخت اتاقک مشخص شده است افزود: اگر شهرستان ها در ساخت اتاقک همکاری کنند تجهیزات آن حدود 300میلیون که موجود وآماده نصب است را انجام خواهیم داد تا هرچه سریعتر روستا از پوشش دیجیتال برخوردار شوند.
 
در این جلسه فرسودگی شبکه آبرسانی، نبود گاز در بخش ماژان، ایجاد طرح های آبخیز داری، واگذاری زمین جهت ایجاد دامداری از مهمترین مشکلاتی بود که توسط معتمدین وشورای بخش ماژان در این جلسه عنوان شد.
 
انتهای پیام/ ط آ َ

وجود  400ایستگاه دیجیتال  در استان خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.