بی‌ثباتی در بازار ارز باعث بی‌ثباتی در بازار آهن شده است

رئیس اتحادیه دفاتر آهن‌فروشی اصفهان گفت: بی‌ثباتی در بازار ارز باعث بی‌ثباتی در بازار آهن هم شده است، شرکت‌های داخلی آهن داخل را تأمین می‌کنند اما وقتی با صادرات آن دلار 11 هزار تومانی می‌گیرند، تمایلشان به صادرات بیشتر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر شمشیری رئیس اتحادیه دفاتر آهن‌فروشی اصفهان با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار آهن، اظهار کرد: افزایش قیمت آهن به دلیل افزایش قیمت دلار بوده و این موضوع مشخص است.

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت‌های داخلی تأمین‌کننده آهن کشور هستند پس ارتباط گرانی آهن با دلار چیست، افزود: شرکت‌های داخلی می‌توانند محصولات خود را صادر کنند و معادل آن دلار دریافت کنند و می‌توانند عرضه داخلی داشته باشند.

رئیس اتحادیه دفاتر آهن‌فروشی اصفهان ادامه داد: بی‌ثباتی در بازار ارز باعث بی‌ثباتی در بازار آهن هم شده است، شرکت‌های داخلی آهن داخل را تأمین می‌کنند اما وقتی با صادرات آن دلار 11 هزار تومانی می‌گیرند، تمایلشان به صادرات بیشتر می‌شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: آن بخشی از عرضه داخلی هم با هر قیمتی که بخواهند ارائه می‌دهند و کاری به مبنای خرید ندارند، از آن جایی که متقاضی آهن در بازار بورس زیاد است چرا که می‌خواهند ارزان بخرند و گران بفروشند، 2 هفته‌ای است که آهن و فولاد به بورس عرضه نشده است.

شمشیری در ادامه تأکید کرد: اگر بازار ارز ثبات پیدا کند و بدانیم نسبت ریال با دلار چقدر است، آن زمان می‌توانیم برای آهن، لوازم خانگی و سایر محصولات قیمت ثابت در نظر بگیریم.

وی با اشاره به تشنج در بازار و سرگردانی خریدار و فروشنده در پایان گفت: وقتی لبنیات و ... گران می‌شود هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و همین سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

وضعیت بازار آهن فروشی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.