حریرچی در گفتگوباباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمبود تخت بیمارستانی؛ علت انجام تعمیرات در حضور بیماران

سخنگوی وزارت بهد اشت گفت: در بیمارستان‌هایی با اشغال تخت بالای 90 درصد، امکان تخلیه بیماران برای تعمیرات وجود ندارد.

انجام تعمیرات بیمارستان‌ها با حضور بیماران به دلیل کمبود تخت بیمارستانی/ مراکز درمانی بالای 90 درصد اشغال تخت، امکان تخلیه بیماران برای تعمیرات را از بین برده استایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: تعمیرات بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید بدون حضور بیمار و در زمان تعطیلی بخش مربوطه انجام شود تا مشکلاتی از قبیل پخش ریزگرد یا عفونی شدن محیط درمانی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود تخت بیمارستانی در کشور گاهی تعطیلی این بخش باعث بروز مشکلاتی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم و مراجعان می‌شود.

تعطیلی اورژانس برای تعمیرات ساختمانی امکان ندارد

حریرچی عنوان کرد: در برخی موارد تعمیرات بخش‌هایی از بیمارستان که مربوط به اورژانس است به دلیل مراجعه زیاد، استراتژیک بودن این بخش و عدم امکان انتقال بیماران یا تخلیه آن، وجود ندارد.

سنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: مواردی که به دلیل تجهیز نشدن بخش در هنگام تعمیرات به وزارت بهداشت ارسال شده است اکثرا مربوط به بیمارستان‌هایی است که اشغال تخت آ‌نها بالای 90 درصد بوده و امکان انتقال بیماران وجود نداشته است.

وی گفت: من از همه مردم و مراجعان به مراکز درمانی عذرخواهی می‌کنم و باید بگویم که تعمیرات بخش‌های درمانی با حضور بیماران به خاطر نبود تخت‌های لازم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور است.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار