فعالیت 3 مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت در رزن

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن از فعالیت 3 مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 3 مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ابراهیم اکبری کنعان، رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۰ نفر در شهرستان رزن موفق به گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رزن دارای 3 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت است اظهار کرد: دو مرکز برادران و خواهران در شهر رزن و یک مرکز در شهر قروه درجزین فعال است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن با بیان اینکه برگزاری آموزش‌های سیار شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن است گفت: تعهد انجام 14 هزار نفرساعت را در سال داشتیم که این میزان به  29 هزار نفرساعت افزایش یافت.

اکبری کنعان با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای رزن دارای 15 کارگاه فعال است که با 110 حرفه آموزشی فعال در رشته‌های فنی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی به هنرجویان آموزش می‌دهند، گفت: سال گذشته در کارگاه‌های ثابت ارائه 246 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای جزء تعهد ما بود که 251 هزار نفرساعت آموزش به هنرجویان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تعهد آموزش‌های سیار در روستاها نیز از 63 هزار نفرساعت به 86 هزار نفر ساعت افزایش یافته است، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانواده‌ها را از مهمترین برنامه‌ها دانست و افزود: آموزش مددجویان کمیته امداد با 42 هزار نفرساعت و آموزش افراد زیر پوشش بهزیستی با 29 هزار نفرساعت انجام شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان رزن از ارائه آموزش به 53 نفر از زنان سرپرست خانوار به میزان 8 هزار و 804 نفرساعت خبر داد و اظهار کرد: دوره‌های استاد ـ شاگردی یا همان کارآموزی در محیط کار طی سال گذشته برای 103 نفر در رشته‌های مختلف اجرا شده که این افراد موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.

اکبری کنعان  با بیان اینکه رشته‌های عروسک‌سازی، صنایع چوب و خیاطی  که با همکاری کارآفرینان شهرستان رزن آموزش داده می‌شود کمک شایانی به اشتغال کرده است گفت: در حوزه عروسک‌سازی برای 50 نفر، در صنایع چوب برای 15 نفر و در حوزه خیاطی برای 85 نفر شغل ایجاد شده است.

وی به افتتاح کارگاه خیاطی روستای ورقستان اشاره کرد و افزود: در این کارگاه 12 نفر به صورت مستقیم و 12 نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند و برای راه‌اندازی این کارگاه نیز 97 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 25 میلیون تومان آورده شخصی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ب

آموزش فنی حرفه ای به 240 نفر در شهرستان رزن

برچسب ها: فنی حرفه ای ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.