۱۵ درصد تنوع زیست محیطی لرستان در منطقه گرین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله گفت: استان لرستان ۲۵ درصد تنوع زیست محیطی کشور را دارد که منطقه صید و شکار ممنوع گرین به تنهایی ۱۵ درصد این تنوع زیست محیطی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طاهر فتح الهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله گفت: منطقه صید و شکار ممنوع گرین با بیش از ۶۰ هزار هکتار مساحت بیش از ۲۰۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی دارد.

وی اظهار داشت: منطقه گرین یکی از مناطق حساس زیست محیطی استان لرستان بوده که به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع اعلام شده است، اما فاقد پاسگاه محیط بانی برای حفاظت بهتر از گونه‌های جانوری شاخص بود.

فتح الهی با اشاره به آغاز طرح احداث پاسگاه محیط بانی در این منطقه، افزود: بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از کامل از این طرح نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله با بیان اینکه در حال پیگیری برای ارتقای این منطقه حساس زیست محیطی به حفاظت شده هستیم، گفت: طرح احداث پاسگاه محیط بانی گرین در ۱۸۰ مترمربع فضای فیزیکی پیش بینی شده که به هشت نفر نیرو برای فعالیت آن نیاز است.

منطقه ۶۰ هزار هکتاری گرین از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع اعلام شده است.

این منطقه از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان و از جنوب به شهرستان سلسله محدود است.

انتهای پیام/م

۱۵ درصد تنوع زیست محیطی لرستان در منطقه گرین است

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار